Inlägg från: tjoohej |Visa alla inlägg
  • tjoohej

Problem med sköldkörteln? Del 9

Hejhej!

Någon av er som helt plötsligt har känt av er sköldkörtel??? Typ att den helt plötsligt blivit stor o att det kan kännas lite grann när man sväljer o har huvudet i ett visst läge?!?!? om ni förstår vad jag menar....

Har ju iof ont i halsen o äter thacapzol o levaxin så hela förmiddagen har jag suttit på akuten o väntat på provsvar men får nog ringa endokrinen i veckan för det känns ju lite obehagligt emellanåt!

Någon?!?!?

• tjoohej

Fick ett brev av min läkare på endokrin där det stod att mina värden ligger inom det normala nu!!!! JIIPPII!!!!!
    OCh att jag även skulle fortsätta äta mina mediciner som jag gör nu fram tills vårt bokade återbesök o nu undrar jag...
    Nu när det ligger normalt, hur länge ska jag fortsätta med min medicin tror ni???
    Jag äter thacapzol 10mg morgon, 10mg kväll + 100mikrogram(?!?!) levaxin morgon....
    Någon som varit i någon liknande sits?!?!?

• tjoohej
    lunaria skrev 2008-05-28 07:22:25 följande:
    Luckystar: grattis till dina bra värden!! hur länge har du gått på mediciner för att få bra värden då?? vet tyvärr inte svaret på din fråga. kommer väl den dag då jag själv undrar över det så jag hoppas nån annan svarar.
    Har ätit mina mediciner sen november 07 så det har ju gått ganska fort...
    Hoppas någon annan kanske kan svara som varit i min sist...
  • tjoohej

Jag har fått sååå ont i halsen nu sen i eftermiddags.
    Äter thacapzol o har fått info att kontakta sjukvården så fort feber eller halsont dyker upp... betyder det även nu ikväll???
    Usch vad jobbigt! visst kan jag väl hålla mig tills imorgon bitti???

• tjoohej

Solskensbullen : Jag äter 2tabl. thacapzol + 2tabl levaxin på morgonen och 2tabl thacapzol på kvällen

• tjoohej

Men här är inga planer på någon op eftersom jag svarar så bra på medicinen, just nu ligger mina värden på det normala o läkarbesök nästa vecka. Någon som vet hur lång tid efter att man fått normala värden som man måste fortsätta med medicineringen???

• tjoohej
    eija skrev 2008-07-20 18:14:02 följande:
    Hej allihopa! Förlåt att jag bara "hoppar in" i tråden såhär, men jag måste bara få fråga er som äter Levaxin vilken tid på dygnet ni tar det? Jag äter 100 mikrogram Levaxin/dygn och har hela tiden tagit dem "mitt på dagen", ca 12.00. Är det bättre att ta dem en viss tidpunkt eller har det ingen betydelse?
    Jag har alltid tagit levaxin på morgonen. Har faktiskt inte tänkt så mycket på klockslaget eftersom på min burk har läkaren skrivit kl.8
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9