• Anonym (Knarkare?)

Har tagit Efedrin. Är det en drog?

Jag tog efedrin för att sluta äta så mycket efter att jag slutat amma. Nu menar mitt ex att jag är en dålig mamma för att jag har missbrukat. Jag var övertygad om att det var helt lagligt, men undrar nu om jag kan ha fel...

Någon som kan lagen här?

• Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?
  • Anonym (Knarkare?)

Självklart ska jag aldrig mer prova dem! Jag fick hjärtklappning av dem och ändå tog jag bara en om dagen. Rekommenderad dos var nog tre eller fyra... Det tyder ju på att det inte är nyttigt.

• Anonym (Knarkare?)
    JsL skrev 2008-01-06 17:09:33 följande:
    i sverige så klassas efedrin som ett dopingprepparat! det är olagligt att ta det, det finns imindre mängder i vissa hostmediciner samt i näsdroppar. sv.wikipedia.org/wiki/Efedrin
    Som jag har förstått det är det bara olagligt att ta efedrin i tävlingssammanhang. De som har tagit och tävlat blir alltså bara avstängda från tävlingar och ej dömda enligt dopinglagen. Eller har jag tolkat det fel?
  • Zone

Anonym (Knarkare?) skrev 2008-01-06 17:51:44 följande:

Som jag har förstått det är det bara olagligt att ta efedrin i tävlingssammanhang. De som har tagit och tävlat blir alltså bara avstängda från tävlingar och ej dömda enligt dopinglagen. Eller har jag tolkat det fel?
    Du verkar ha förstått det helt rätt ja.
  • Spliffen
    drSteffo skrev 2008-01-05 13:56:24 följande:
    Spliffen skrev 2008-01-04 23:11:42 följande:
    Ditt namn tyder på att du är ganska liberal i sådana frågor
    Kan lika gärna vara ett smeknamn

Lr också kanske jag inte är så förtjust i paragrafryttare och gör mina egna tysta protester

Sorry för OT Ts
  • Anonym (Ärlighet)

TS:
    Var ärlig från allra första början i rättegången, och säg att du vid ett tillfälle 2003, tog 5 tabletter för att gå ner i vikt. Eftersom du (verkar det som) inte har något mer "negativt" i bagaget kommer rätten att anse dig som trovärdig, vilket är något bland det viktigaste i en rättegång.

Lycka till!

• Anonym (Knarkare?)

Anonym (Ärlighet) skrev 2008-01-07 18:29:16 följande:

TS:Var ärlig från allra första början i rättegången, och säg att du vid ett tillfälle 2003, tog 5 tabletter för att gå ner i vikt. Eftersom du (verkar det som) inte har något mer "negativt" i bagaget kommer rätten att anse dig som trovärdig, vilket är något bland det viktigaste i en rättegång. Lycka till!
    Ja, det ska jag göra. Jag tror också på ärlighet och hoppas att det faktiskt lönar sig. Egentligen skulle jag kunna sitta och neka i rättegången, eftersom det inte finns några som helst bevis, men jag tror att det skulle verka konstigt med en människa som aldrig har gjort något fel. Eftersom pappan kommer att hitta på en massa saker om mig, tror jag att det är bättre att vara ärlig när det stämmer och erkänna det och neka när det är lögner.
  • Anonym (Ärlighet)

Precis. Du skulle kunna neka, men eftersom din man verkar vilja skölja över dig med massa felaktiga påståenden, kommer du att kunna neka till dessa när du varit ärlig (från början) om efedrintabletterna (till exempel). Hoppas det löser sig och att du känner dig mer lugnare till mods nu.
    Har det kommit så långt att du pratat med advokat?

Anonym (Knarkare?) skrev 2008-01-07 19:00:16 följande:

Anonym (Ärlighet) skrev 2008-01-07 18:29:16 följande:
    Ja, det ska jag göra. Jag tror också på ärlighet och hoppas att det faktiskt lönar sig. Egentligen skulle jag kunna sitta och neka i rättegången, eftersom det inte finns några som helst bevis, men jag tror att det skulle verka konstigt med en människa som aldrig har gjort något fel. Eftersom pappan kommer att hitta på en massa saker om mig, tror jag att det är bättre att vara ärlig när det stämmer och erkänna det och neka när det är lögner.
  • Anonym (Knarkare?)

Ja, jag har anlitat en advokat, men inte diskuterat just detta än. Finns så mycket andra frågor också... Jag är ju inte orolig att på något vis mista vårdnaden, utan vill i stället få ensam vårdnad.

• Anonym

nej det stämmer ej, gå in på flashback.info!

Spelar ingen roll om man tagit 1 eller 100 tabletter, vet man inte vad det är så är det jävligt korkat.

Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?