• Anonym (Knarkare?)

Har tagit Efedrin. Är det en drog?

Jag tog efedrin för att sluta äta så mycket efter att jag slutat amma. Nu menar mitt ex att jag är en dålig mamma för att jag har missbrukat. Jag var övertygad om att det var helt lagligt, men undrar nu om jag kan ha fel...

Någon som kan lagen här?

• Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?
  • Anonym (Knarkare?)

Allvar??? Jag trodde att det var en medicin... Vad baseras olagligheten på? Det kan väl inte räknas som narkotika?

• Dimitra

"Sedan den 1 september 2005 omfattas samtliga varor som innehåller efedrin eller efedraextrakt av läkemedelslagen. De varor med innehåll av efedrin och efedraextrakt som inte är godkända som läkemedel blir därmed olagliga att sälja.

Efedrin förekommer i ett antal receptbelagda godkända läkemedel."

Källa: läkemedelsverket.se

Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.
  • Lola Jämtland

Man kan dö av det dessutom....

//Här borde man skriva något intressant....
  • Suri

Men vart har du fått tag på det? Knappast på apoteket eller?

one people, one nation, one destiny
  • Niinii

Det är olagligt, jag tog också några en gång innan träning. Visste inte heller, men de e dopingklassade..

• Suri

Om du inte har ett recept då, menar jag.

one people, one nation, one destiny
  • MrsBoa

Klart att du måste fatta att det klassas som en drog. Korkat att stoppa i sig preparat man inte känner till när man har barn. Ledsen att behöva säga det, men din man har rätt...som mamma har man förlorat rätten att missköta sig själv.
    Som sagt...du har ju INTE fått tag på det på apoteket och då fattar ju vilket får som helst att det inte är ok.

• Anonym

Det är inte så bra för kroppen vet jag av egen erfarenhet. Jag beställde sånt på nätet för ca 10 år sen tror jag. Jag mådde skit utav dom. Hungern försvann, det är väll som nåt liknande amfetamin i det tror jag.

Spola ner dom i toaletten.

Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?