Anonym (Stopp nu) skrev 2008-01-03 12:27:25 följande:
Hej igen!Ja, du får sannerligen en massa olika både kommentarer o råd! Har du fått svar på det du egentligen är ute efter? Jag måste få vara upprepande, du behöver inte vara orolig eller känna dig som en dålig mamma. Släpp det!! Det blir inga konsekvenser av den anledningen. Det spelar ingen roll om det var lagligt då eller ej, har ingen betydelse för din skull. O jag läste någons inlägg, om att hennes mamma hade gjort nåt liknande så önskade hon att hon att hennes mamma blivit omhändertagen. Stackars tösabit säger jag bara! Att mista sin mamma för något så obetydligt. Hon kan inte ha det lätt med alla krav på sig själv o sin omgivnig. Vi är inte mer än människor, så är det bara, med våra fel o brister. Jag hoppas innerligt att du så småningom kan släppa detta o bara acceptera att du gjort det. Du är ingen dålig människa för det o definitivt ingen dålig mmamma, det kommer inte att påverka någonting för dig. jag blir lite fundersam över våra kvinnoideal, att måsta vara så djävla smala o snygga hela tiden. Varför ville du gå ner i vikt så snabbt vid den tiden. Var det för att behaga din man, var det kanske så att det var han som ville att du skulle gå ner i vikt, att du skulle bli snyggare för hans skull, eller var det av hälsomässiga skäl? Själv har jag några extrakilon som jag släpar på, o vill bli av med, så nog kan jag förstå din panik, att snabbt bli smal. Vore det inte bättre om vi kvinnor stöttade varandra i den här vikthysterin istället för att kasta skit på varandra?? Du har ju lärt dig en läxa!Egentligen så är det ju det som är problemet! Eller hur?
håller helt med! sjukt att man ska behøva ta till tveksamma farliga preparat før att det e "in" att va smal! size zero gør mig riktigt mørkrædd...*ryser*. i TS fall va ju detta nått relativt oskyldigt men tro mig, folk kan bli beroende av slakepreparat som innhehåller efedrin och detta e farligt før kropp och psyke! speciellt før hjærtat som kan ta ordentligt med stryk! (kanske lætt før mig att sæga som har rætt høg førbrænning men jag e ganska sæker på att om jag inte hade haft det hade jag njutit av livet ændå! vi lever bara en gång och då fåår man passa på att njuta så mycket som møjligt. før mig e god mat med ett glas gott vin bland det bæsta livet har att bjuda på
) men jag tycker oftast alla mænniskor e vackra, utseendet spelar ingen roll! insidan ræknas. enda som gør mig oroad e alla skeletter som vandrar runt i samhllet idag. næstan så man vill tvångsmata dom med en fet hamburgare!