Det ÄR farligt och dödligt som alla annan medicin och preparat så länge man INTE vet hur man ska använda sig av det. Har tre vänner som fått hjärtstillestånd då dom chansade och inte visste hur mycket dom klarade av, alla klarade sig som tur var. En på gymmet dog för ett år sen efter användande av både effedrin och ephedra under en KORTARE tid. Så om man är okunnig tycker jag inte att man ska uttala sig och säga att det är ofarligt om man inte själv har erfarenhet av det. Som jag skrev innan använder jag mig av det vid deffning för att få bort dom sista kilona och min kropp mår INTE bra av det, men det är ett val jag tar. En nära vän blev beroende av det då det har en centralstimulerande effekt och det tog 2 år att bli av med beroendet helt.
Anonym (Överdrivet) skrev 2008-01-11 10:12:45 följande:
Efedrin är inte alls så farligt som många här påstår, visst är det inte bra, men inte heller särskilt dödligt. Jag tror det är 2 personer som dött i samband med efedrin-missbruk, och då är det fler som dött av flygande champagne-korkar. Efedrin i sig är väldigt uppiggande, och kan i lite större doser ge hjärtklappning och sömnlöshet. Man får också väldigt svårt att äta, därför har det förekommit efedrin i bantningsamammanhang. 5 tabletter är inte alls farligt, men sedan kan man ju fråga sig om det är moraliskt rätt att knapra tabletter som man inte vet vad det är för något.