• Anonym (Knarkare?)

Har tagit Efedrin. Är det en drog?

Jag tog efedrin för att sluta äta så mycket efter att jag slutat amma. Nu menar mitt ex att jag är en dålig mamma för att jag har missbrukat. Jag var övertygad om att det var helt lagligt, men undrar nu om jag kan ha fel...

Någon som kan lagen här?

• Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?
  • Rosenöga

Anonym (frågvis)
    Under hela graviditeten? Då får man väl snart se om resultatet är normalt. Hoppas det! Annars kanske du ska fråga någon som är insatt. FASS har du redan kollat antar jag.

• Anonym (Knarkare?)

Anonym (frågvis) skrev 2008-02-01 10:25:04 följande:

Tack för svaret,men detta gäller ett fall med sk supercaps flera stycken per dag under hela graviditeten.
    Jag fick i alla fall rejäl hjärtklappning och eftersom ett foster har mycket mindre organ blir effekten större på dem, så det låter ju som om det stackars hjärtat har fått slå mycket fort. Bara att hoppas att det inte finns något hjärtfel på fostret, för då kan vad som helst hända... Dessutom är det vätskedrivande och det ska man ju undvika under graviditeten eller i alla fall ta bara mycket milda preparat. Varför i all världen tar någon en sådan risk? För mig helt otroligt!
  • Anonym (frågvis)

Det är inte jag det - försäkrar jag!!!

• Anonym (Banta)

Jag köpte bantningspiller med efedrin i på nätet 04...
    jag vart också sjuk av tabletterna och lämnade dom på apoteket , hur kommer det sig att dom inte upp lyste om att det var olagligt...

• Anonym (frågvis)

Hänger inte med.. Det inte narkotikastämplat - men olagligt ta i sportsammanhang - men i övrigt då.. Är det lagligt eller olagligt köpa tex efedra - supercaps???

• Anonym

Snälla alla där ute!! jag bryr mig inte om ifall det är lagligt eller inte, eller hur ni får tag på det!!
    Men det kan ge allvarliga konsekvenser, det finns många som har dött av det.
    Visst kan man gå ner i vikt, men tänk på hur preparatet påverkar hjärtat!!
    man ska ej ta sånt här utan en läkares översikt!!!!

• Anonym (varför?)

varför stoppar man i sig några piller alls när man är gravid???

• Anonym

jag håller med..efedrin används i största utsträckning för att gå ner i vikt, jag kan inte tänka att den skulle vara bra till något annat med tanke på biverkningarna..och då är det ju helt galet att ta det när man är gravid...fy skäms

• Anonym (frågvis)

Det är därför jag frågor - för jag ska hållande argument. Är det olagligt att köpa?? Olagligt som vad?? Hur kan man hindra en gravid att ta det?? Det är inte jag som köper eller väntar barn!!

• lokisse

efidrin är inte fosterskadande men det är ju inget som man bör självdosera.
    att andvända det som bantingsprepparat är inge vidare..
    Själv inhalerar jag det i min astma medicin.
    Anonym (frågvis) skrev 2008-01-31 23:26:19 följande:

Är det någon här, som vet, om det kan ge fosterskador?? Finns det uppgifter om ev risker för foster och i så fall vilka?? Tacksam för svar!
Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?