• Anonym (Knarkare?)

Har tagit Efedrin. Är det en drog?

Jag tog efedrin för att sluta äta så mycket efter att jag slutat amma. Nu menar mitt ex att jag är en dålig mamma för att jag har missbrukat. Jag var övertygad om att det var helt lagligt, men undrar nu om jag kan ha fel...

Någon som kan lagen här?

• Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?
  • Anonym

Anonym (Knarkare?) skrev 2008-01-03 12:15:41 följande:

Efedrin är bara olagligt att äta i tävlingssammanhang. Amfetamin är narkotika och är olagligt att äta, injicera, inneha, köpa och sälja.
    Efedrin är också narkotika, liksom koffein.

Jag har lagligt amfetamin som är utskrivet by the way....
  • Rosenöga

Men TS har ju inte tagit dem i berusningssyfte. Man kan bli sjuk av vad som helst om man överdoserar.

Lamilla skrev 2008-01-03 12:12:33 följande:
    Effendrin ger samma rus som kokain om det intas i tillräckligt stora mängder. Man blir glad, tappar apetiten samt känner sig som man kan bestiga berg.
  • Anonym
    Rosenöga skrev 2008-01-03 12:17:34 följande:
    Men TS har ju inte tagit dem i berusningssyfte. Man kan bli sjuk av vad som helst om man överdoserar.
    Det har hon ju visst det, hon vill ju b erusa kroppen för att den inte ska visa hunger!
  • Lady Sylvana

smot

Tja, då kanske det inte är svenska hemsidor, även om det står på svenska.

Jag har ätit dem, för ett bra tag sen, för att gå ner i vikt. Jag gillar dem inte, då de ger hemska biverkningar. Men att tro att hon kommer förlora sina barn för det, för att hon tog fem tabletter för många år sedan, det är enbart korkat.

• Rosenöga

Jag vet inte vad som kan ses som en black om foten när det gäller vårdnadstvister. Man kan ju jämföra saker som att överträda hastighetsbestämmelserna, att pinka på offentlig plats osv. Det är ju olagliga saker. Sedan blir det lite värre om man kört så mycket för fort att man mist körkortet.

Om man tagit 5 tabletter som är klassade som medicin fast man inte varit sjuk, ja, det låter helt betydelselöst i mina öron.

• StepByStep

TS, Helsingörtabletterna blev ju olagliga pga efedrinet i dom och det var knappast till tävlingsammanhang som dom fanns till för. Men, men.. Om du nu redan "vet" varför frågar du då om vad lagen säger?

well, wwll... adjöken.

~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080618~*~
  • StepByStep
    Rosenöga skrev 2008-01-03 12:21:50 följande:
    Jag vet inte vad som kan ses som en black om foten när det gäller vårdnadstvister. Man kan ju jämföra saker som att överträda hastighetsbestämmelserna, att pinka på offentlig plats osv. Det är ju olagliga saker. Sedan blir det lite värre om man kört så mycket för fort att man mist körkortet.Om man tagit 5 tabletter som är klassade som medicin fast man inte varit sjuk, ja, det låter helt betydelselöst i mina öron.
    Ja sånt tvivlar jag med på att det drabbar om det var så länge sen...
    ~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080618~*~
  • smoothiz
    Anonym (Knarkare?) skrev 2008-01-03 12:15:41 följande:
    Efedrin är bara olagligt att äta i tävlingssammanhang. Amfetamin är narkotika och är olagligt att äta, injicera, inneha, köpa och sälja.
    men det betyder inte att efedrin e bra,eller hur? har du læst på om skadeverkningar och va som hænder i kroppen? och dessutom att ta tabletter køpta i utlandet som du egentligen inte vet hur kan påverka dig e ju dumt. førlåt jag menar inte att kritisera dig så mycket men jag måste hålla med inlægg 89 om att det e oansvarligt att utsætta kroppen och psyket før denna farliga drog før att gå ner i vikt, utan att læsa på va detta preparat kan gøra med dig.. men eftersom det e så længe sen så tror jag knappast det kan påverka din troværdighet alls! Glad 
  • Anonym

Men om man nu vill gå ner i vikt så finns det ju andra, mer hälsosamma metoder för det. Effedrintabletter är en farlig genväg till viktras - som ändå inte håller i längden.

• smoothiz
    Lady Sylvana skrev 2008-01-03 12:18:52 följande:
    smotTja, då kanske det inte är svenska hemsidor, även om det står på svenska. Jag har ätit dem, för ett bra tag sen, för att gå ner i vikt. Jag gillar dem inte, då de ger hemska biverkningar. Men att tro att hon kommer förlora sina barn för det, för att hon tog fem tabletter för många år sedan, det är enbart korkat.
    men det har jag jo aldrig sagt. tværtom så tror jag knappast att detta stæller till problem om inte exet ljuger då..
Svar på tråden Har tagit Efedrin. Är det en drog?