• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • det röda höstlövet

Oj är inte det tidigt för inskrivning?? Eller kanske olika?? Här görs det vecka tio.

marob skrev 2007-11-13 11:32:19 följande:
    jag är bara helt oootroligt trött hela tiden, humör lite sisådär med. brösten ömmar lite med. annars mår man fint.ska på inskrivning om en vecka med.. är nu i 5+3.
  • marob

jo, fast jag har haft missfall innan och en stor blodpropp med så det är därför jag fått så tidigt..
    tror jag iaf

det röda höstlövet skrev 2007-11-13 13:46:15 följande:

Oj är inte det tidigt för inskrivning?? Eller kanske olika?? Här görs det vecka tio.
  • MajaMärta

Har varit hos läkaren som sa att jag är i v7+6 (efter IVF) och allt såg bra ut. Men han verkade tycka det är så konstigt att jag inte har symptom så att jag själv blev fundersam. De klumpiga flytningarna försvann efter några dagar och de vet han nog inte om (trodde BM sagt nåt eftersom jag ringde och frågade). Sen är det lite svårt att veta om jag är ovanligt trött pga graviditet eller om det har med höstmörket att göra. Jag har alltid lätt för att sova... Illamående eller ömma bröst har jag i alla fall inte känt av men det kan väl inte vara helt onormalt? Kanske kommer brösten lite senare men vissa mår ju aldrig illa?

• Surkatt

MajaMärta: Jag är som du, de eventuella symptom jag har är så svaga så att det lika gärna kan vara inbilling. Jag är bara trött och frusen (vilket känns normalt för årstiden) lite små ont i tuttarna ( om jag ligger på dem , eller om min kille håller på förmycket, vilket är precis som annars) Hungrig är jag jämt och jag är alltid väldigt humörig... Så jaaa, jag är också fundersam, men jag tycker att det verkar vara fler än du och jag som visar så få symptom. Vi får helt enkelt hålla våra tummar, och hoppas på det bästa...

• Pyret222

Jag är i v.5 men det känns redan som jag är i v.10!
    Kissar ofta,jätteömma pattar,frusen och trött! Sen tycker jag mig ana en "kula" på magen,är det möjligt så tidigt?

• gosimill

Jokk78

Att du börjat få en liten "kula" redan finns en förklaring till som jag fått berättat för mig. Eftersom det är ditt andra barn så händer följande; livmodern är en muskel som tänjts innan och den känner igen hormonerna som talar om för den att nu är det dags igen och därför kan det hända att magen syns mycket tidigare än under den första graviditeten..lycka till!

• Mrs A

Jag är i v 7 och är extremt trött! Skulle kunna sova dygnet runt om jag fick!

Brösten har växt så snart passar inte mina BHar, jag mår illa ibland och jag kan inte ha mina jeans längre pga svullen mage. Jag hoppas bara SÅ mkt att jag inte kommer få den där fruktansvärda illamåendet som man hör om när folk spyr hela tiden. Jag har spyfobi... :-S

• mrsbygg

är i v.7 å har inga symtom alls..

eller är väll mer hungrig än vanligt, annars ingenting..

• ellie 877

Jag är i v9 8+1. Illamående är jag ibland, men ständigt hungrig. Skulle kunna äta hela tiden. Går på toa ofta och som så många andra så fryser jag på dagarna. Trött blir jag på em o behöver gå o lägga mig o vila ett tag. Har väldigt svårt att sova på nätterna, ligger vaken flera timmar och kan inte sova. Det är tur att jag inte lider av riktigt illamående..

Håller med om humöret. Ena stunden är jag glad nästa gråter jag för ingenting... Arg blir jag också ganska lätt, men det hör väl till.

Svälld är jag. Kan knappt ha jeansen längre som jag hade förr. Det spänner riktigt rejält..

• yiyah
    Surkatt skrev 2007-11-08 14:19:34 följande:
    Tröööööööööött och fryser, och vill äta allt, men det vill jag ioförsig alltid så det kanske inte är något symptom för mej, haha... Ganska mycket molvärk hade jag i vecka sex, men det är bättre nu... Annars är det inget. Jag vill känna mer. JO. Jag är heeeeelt ointresserad av mitt arbete. Alltså jag _bryr_ mej inte alls om nånting. Skulle typ inte bry mej om jag fick sparken för då skulle jag kunna gå hemma och sy egna flanellfiltar. Vill bara vara gravid och boa... Nån annan? Jag känner mej hemsk. Har gömt mej bakom datorn och surfat hela dan... *dålig människa*

Jag känner verkligen igen mig i det sista du skriver. HELT ointresserad av mitt jobb. Skulle gärna få sparken.. och jag som ÄLSKAR att jobba. HElt sjukt..

Sjukt trött, illamående, groteska bröst, frusen, humörsvängningar (grinar på jobbet varje dag) svullen mage.. Japps, jag har varenda symptom..

• Egget13
    mrsbygg skrev 2007-11-14 10:27:25 följande:
    är i v.7 å har inga symtom alls..

eller är väll mer hungrig än vanligt, annars ingenting..
    Samma här o jag är orolig.. hade lite mer symtom i v.5 och 6. Ska på UL den 23/7 så då får jag veta om allt står rätt till..
  • sammasompms

Jag är i vecka 7 och jag brukar ha rätt jobbig PMS så för mig tog det lite tid att fatta skillnaden (eftersom det är första gången jag är gravid). Jag får exakt alla dessa symptom vid PMS:

-Svullen mage
    -Svullna, ömma (som fan) bröst
    -Illamående
    -Molande mage
    -Kissar non-stop
    -Humörsvängningar
    -Mensvärk

Har exakt samma nu, men också:

-Trötthet
    -Fryser mer

Annars exakt samma som vid PMS, jag fattade bara för att jag var sen. Lyllos er om ni sluppit detta, för mig är det varje månad, gravid eller inte. Men ni som är gravida, hoppas att ni får några av dessa symptom snart!

• Östlund

Det är absolut inget konstigt om man inte har symptom. Mina kom runt v6-7, försvann 10-11, men har ett friskt barn i magen<3 det är fullkomligt normalt!

• C.J

Gammal tråd men den kanske kan komma igång igen! Jag är i v.7 och har haft ömma bröstvårtor (mindre nu) annars har jag inga symptom alls! är superorolig, har inte UL förrän v.10+3..

• Johannana

Jag är också i v7, är riktigt dålig. Extremt trött, ömma bröst, konstant illamående, kräks med jämna mellanrum och molvärk till och från. Även huvudvärk som dyker upp ibland och den är inte att leka med. Första VUL på fredag.

• Sussve
    C.J skrev 2018-01-20 22:12:47 följande:

Gammal tråd men den kanske kan komma igång igen! Jag är i v.7 och har haft ömma bröstvårtor (mindre nu) annars har jag inga symptom alls! är superorolig, har inte UL förrän v.10+3..

Hur gick det på UL??:)
  • ZquascH

Följer upp denna tråd hehe, är också i v.7 (6+4) Är jätte vanligt att inte ha så mycket symptom, det olika för alla graviditeter. Vissa har mer och vissa har mindre. Jag har många väninnor som inte haft några känningar alls fören vecka 20. Jag har varit gravid totalt 4ggr (2 aborter + 1 missfall i år och vart nu gravid direkt efter MF. Första graviditeten gick jag till v.11+3 utan några symtpom förutom ömma bröst, men hade inte alls det som krävdes för att behålla det. Graviditeten vid MF hade jag jätte .ycket symptom redan vid v.1-2, vilket för mig indikerade att något var fel... Då de andra graviditeterna varit helt symtomfria i början. Så nu skall jag på VUL 15 oktober och sen på inskrivning 31 okt hos BM. ????

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?