• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • Casper2004

på carolinamottagningen i uppsala tar dom 230:- för ett vul!i min stad där tar dom 950:- för ett...då åker jag hellre några mil extra för ett!hehe!

• Blue Bear

Är också i vecko 7 (6+4). Mina symptom:
    - Illamående, nästan hela dagen.
    - Konstig smak i munen
    - Aptiten är konstig; hungrig men vill inte äta nåt
    - INGEN sexlus! Vet inte om det e en symptom
    - Brösten ömmar jätte mkt
    - Svullen mage - konstiga tarmar
    - Trött, trött, trött

• Blue Bear

Juste en til: HATAR kaffe!!! Jag som älskade kaffe innan drack flera koppar om dagen men nu tvingar i mig en kopp på morgonen bara för att piggna till...

• Blue Bear

hahha så många stavfel Sorry!

• janna25

är oxå i v 7 och mina symtom är trötthet och ömmabröst...var igår på vul och då var jag i v 5+6 och läkaren sa att hon kunde se ett hjärta men sen sa hon att det var nog för tidigt ännu....

men annars skulle allting vara i ordning enligt henne hon hittade embryot iaf....
    nytt vul om 2 v hoppas det var för tidigt denna gången och att jag nästa gång ser ett hjärta....

• Nanna 83

Jag har också jätteömma boobisar, fast de senaste dagarna har det blivit lite bättre. I den lite svullna magen känns molande värk. Jag är tvärt om ganska hungrig och är jättekänslig för lukter då mår jag ILLA!
    Idag har jag även gråtit flera gånger utan någon anledning! Tårarna bara kommer lättare! Å jag är jätte jätte trött! Måste ta flera powernaps om dagen!
    Om en vecka ska vi på inskrivning och på torsdag ska vi kolla upp andra grejer! Skönt å se så allt är (förhoppningsvis) ok!

• Edwins mamma

Har jätte ont i brösten. Mår så illa på kvällarna utom idag. Så att jag tror att jag aldrig kommer kunna genomlida det här. Jag mår då illa fryser och tycker livet är pest då. Jag är absolut inte sugen på något alls. Men måste ju äta men då mår jag än värre en stund senare. Bm sa ät lite men oftare drick vatten.. Trött var jag bara de två första veckorna nu är jag ok trött är jag väl men klarar att jobba utan powernap. Men lägger mig tidigt på kvällen. Ikväll är magen som en spännballong och att jag vore i typ sjunde månaden. Första kvällen som den är så.

• casv

Hej. Jag är ny här. Jag går in i vecka åtta i morgon och undrar om det är någon som kan hjälpa mig med att besvara mina frågor? All min logik, realism och rationalitet verkar har försvunnit och i stället så har jag ersatts av en stor portion av emotionella känslor. Vissa dagar så har jag molvärk hela dagen och andra så har jag molvärk endast lite på morgonen och på kvällen. Tror dock att jag har känt någon liten molvärk varje dag. Finns det någon som känner igen sig? Nu har jag blivit paranoid för att jag inte är så trött och mår illa som alla ni andra. Mina bröst är fortfarande större men ömmar inte lika mycket som för några dagar sedan. Jag skall på VUL på fredag och kommer då alltså vara i mitten av vecka åtta. Är det någon som vet om man brukar kunna se ett hjärtslag vid denna tid av graviditeten? Massa frågor jag vet. Men sååååååååå tacksam för svar

• det röda höstlövet

Jag börjar fundera på att inte skaffa fler barn efter detta. Är så himla jobbigt att må illa och då har jag inte kräkts än... Det fördärvar ju hela dagen...
    Men i dag har det gått rätt bra. Gick upp och åt frukost, tvingade i mig två rostade mackor med smör, ett ägg och en kopp te. Sen la jag mig på soffan och vilade en kvart och visst mår jag lite illa men det är hanterbart. I går visste jag inte vad jag skulle göra av mig själv. Om man börjar tidigt är det svårt att hinna med att lägga sig och vila efter frukosten. Känner mig så yr också. Ja ärligt talat är det som att vara konstant bakfull. Yr, huvudvärk och illamående. Ont i magen har jag också. Alltså i den "vanliga" magen...

• det röda höstlövet

jag ska gå och träna nu. De säger att det kan hjälpa mot illamående.

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?