• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • Cin77

Gud vad roligt! Jag rxakt samma symptom som dig! Jag mår illa bara av synen och lukten av kaffe, jag drack också flera koppar om dagen förut men dricker nu té istället. Samma sak gäller brösten, tröttheten, sexlusten, humöret. Har precis gått in i vecka 10 nu och det börjar kännas som det värsta är på väg att avta...
    Blue Bear skrev 2007-10-23 17:32:38 följande:

Juste en til: HATAR kaffe!!! Jag som älskade kaffe innan drack flera koppar om dagen men nu tvingar i mig en kopp på morgonen bara för att piggna till...
  • Casper2004

här är en till som älskade kaffe förr men mår illa bara man tänker på det!Penga mun
    spänner det och molar i eran mage oxå?jag går in i vecka 9 på onsdag!

• skrållan1978

Illamåendet kom i går, gick in i vecka 7 idag, jisses, mår illa av mat och dofter, parfymer-urk-.
    brösten ömmar då o då, gråter för allt, är sjukt trött och hård i magen samt enorm yrsel=/
    Hur mår ni andra?

• Alyzzah

En till som går in i v 7 imorrn. Är skitnojjig eftersom jag inte käner mig gravid alls. Bara trött. Förra graviditeten började mitt illamående och kräkningar typ vid den här tiden. Kräktes jättedant i ca 10 veckor, så därför trodde jag att jag skulle må dåligt den här gången med. Skumt??

• Monkin

Hej! Du är säkert gravid med en liten kille nu då... =) har tre pojkar själv och har aldrig mått illa under dom graviditeterna men nu är jag i 7 veckan och mår piss så kanske det blir en liten tjej för mig... Hur har ni andra upplevt skillnaderna mellan pojk och flick-graviditeter?

Alyzzah skrev 2007-11-04 14:16:23 följande:
    En till som går in i v 7 imorrn. Är skitnojjig eftersom jag inte käner mig gravid alls. Bara trött. Förra graviditeten började mitt illamående och kräkningar typ vid den här tiden. Kräktes jättedant i ca 10 veckor, så därför trodde jag att jag skulle må dåligt den här gången med. Skumt??
  • jenjen79

en till som vill vara med... är i v 8 (7+1) och fryser jämt, har typ en grads feber hela tiden, mår småilla, har tillräckligt ömma bröst för att inte kunna ligga på mage, är fruktansvärt trött och har ganska känsligt humör sådär i allmänhet.
    ändå har jag svårt att fatta att det kanske är för att jag är gravid - jag tycker det känns som att jag är SJUK bara! tycker jättesynd om mig själv och skulle vilja ligga under en filt dygnet runt... men då går väl tiden superlångsamt förstås :)

• skrållan1978

jenjen, håller med dig om frysningarna, fryser oxå o känner mig nästan febrig, helst av allt skulle jag vilja ligga under en ullpläd hela dagen=) tycker jättesynd om mig själv.=) Snurrar i huvet så fort jag reser mig o jag har nu börjat må jätteilla oxå=/

Ngn frågade hur man mått under pojk/flickgrav o om det vart ngn skillnad. För mig med 4 barn redan så har skillnaderna vart rätt stora, pojkarna mådde jag bara illa fram tills v 10-12 o sen var jag galen i salta saker o älskade fet mat o godis=)

Med döttrarna mådde jag illa längre än v 20 o levde på frukt o grönsaker, ju nyttigare desto godare, hade oxå en sjuk längtan efter syrliga saker som sura klubbor med surt pulver i o sura tefat, kunde lätt käka en stor burk med 250 sura tefat opå bara 1 dag=))))

• Bliglin

Jag mår precis som du beskrev (i inlägg 83) skrållan 1978
    och har precis gått in i v 7 (v6+2). Måtte det inte bli värre!
    men det blir det säkert

• emmalisa
    MajaMärta skrev 2007-11-01 15:49:36 följande:
    Hej,är i vecka 6 plus några dagar om jag förstått rätt :) Har konstiga flytningar: kesoliknande läste jag på ett ställe, och det låter som en bra beskrivning för mig, ser ut lite som aningen löskokt äggvita. Inte alls som en flytning alltså. Någon annan som känner igen det? Ringde vår IVF-klinik som sa att avvakta till planerat besök om 2 veckor. Men i em var det en liten mörk del, som ett solrosfrö, i en av "klumparna". Finns det någon som har liknande flytningar och kanske även vet mer om dem - är de normala? Man blir ju helt nojig!! Har försökt bli gravid så länge.
    Jag hade likadana de första veckorna under graviditeten (har gjort IVF). Misstänker att du fortfarande kör med progesteronvagitorerna (?), vilket kan vara orsaken. Tror inte du behöver vara orolig för den där mörka pricken....

Grattis till graviditeten och lycka till!
    ?*`?-» ?*`?-» mamma till Christoffer 900515 & Maja 070709?*`?-» ?*`?-»
  • emmalisa
    MajaMärta skrev 2007-11-01 16:51:25 följande:
    abby, jag slutade med dem för precis en vecka sen, när jag skulle sluta. Men det ser ut ungefär så, de klumpar som kommer. All info jag hittar på nätet pekar mot att jag har en svampinfektion, men ingen klåda eller sveda så jag avvaktar. Ringer BM igen nästa vecka om jag tycker det behövs. Grattis förresten till att ha plussat efter IVF!
    Såg att du redan slutat med dem. Det var tidigt...vet iof att olika kliniker ordinerar dem olika länge.
    ?*`?-» ?*`?-» mamma till Christoffer 900515 & Maja 070709?*`?-» ?*`?-»
Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?