• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • BabyMama

jag är i vecka 7 + 6 och jag mår illa, har molvärk, är så trött att jag inte orkar vara vaken en hel dag! jag är grinig och inte hungrig men jag vill äta men så vet jag inte vad jag vill äta! allt är upp och ner!! och så är magen stor som en ballong oxå! inte kul just nu! men det blir ju bättre!

• Lindzi85

Här är en till i nästan vecka 7, 6+5 är ja i.
    Jag har inte mycke symptom, kissar inte speciellt ofta, mår inte illa, inte tröttare än vanligt. Lite ont i brösten har jag men inte mer.... Är jätte nojjig!!
    Tänk om de inte är något levande i magen :/

• Moparwoman

Hörde prescis statistik att om man sett hjärtat slå så minskar % chansen för MF från 20% till 5%. Hoppas verkligen att det stämmer!

• Casper2004

Moparwoman-jag ska göra ett vul på en privatklinik den 1 november kommer då vara i 7+1 då...hur mycke såg du när du gjorde vul??

• glader

Hej! Jag är i vecka 8 och har 2 mycket tydliga symtom:

1. Extremt ömma och svullna bröst
    2. TRÖÖÖÖÖÖÖTT

I övrigt lite lättare illamående och så blir jag supermätt så fort jag äter normalt. Lite svullen i magen också...

• Moparwoman

Man såg inte så preciserat som man ville men det var ett litet knyte på ca 17 mm med ett litet risgryn till hjärta som tickande.
    Man fick en uppfattning om att den liksom åkte runt lite därinne..

Läkaren visade vad som var gulkropp och vad som var huvud/kropp. Men had han inte visat hade det varit svårt att se.

• Casper2004

okej..men huvudsaken är ju att hjärtat pickar på!åå va jag längtar!

• Irmelin

Om man haft missfall tidigare kan man kräva ett ultraljud redan i vecka 7-8 då? Jag är så orolig att den inte har det bra, eller att den inte lever alls.

• Moparwoman

Det är nog lite individuellt för olika MVC men kan du inte göra ett privat? Brukar inte kosta mer än 400:- kan ju vara skönt att lugna sig lite!

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?