• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • Lilla Fjun

det röda höstlövet skrev 2007-10-31 18:33:42 följande:

jag får väl inte vara här inne längra för jag är i vecka åtta nu. Mår bättre denna veckan men känner mig fortfarande bakfull. Mår illa, yr och hungrig på en och samma gång..
    Det är klart du får vara med fortfarande, vi andra är ju oxå längre gågna nu.
    Om någon vill får ni gärna döpa om tråden till något mer passande så vi kan fortsätta följas!
  • MajaMärta

Hej,
    är i vecka 6 plus några dagar om jag förstått rätt :) Har konstiga flytningar: kesoliknande läste jag på ett ställe, och det låter som en bra beskrivning för mig, ser ut lite som aningen löskokt äggvita. Inte alls som en flytning alltså. Någon annan som känner igen det? Ringde vår IVF-klinik som sa att avvakta till planerat besök om 2 veckor. Men i em var det en liten mörk del, som ett solrosfrö, i en av "klumparna". Finns det någon som har liknande flytningar och kanske även vet mer om dem - är de normala? Man blir ju helt nojig!! Har försökt bli gravid så länge.

• abby

hakar på... v 7+2, mår illa illa illa, kväljer men kräks inte. luktkänslig, ömma bröst, trött, molande värk i nedre magtrakterna och ryggslutet, en del huvudvärk också. (barn två, det är klart värre den här gången) men lycklig!
    MajaMärta: men om du gjort ivf (har jag med) tar du vagitorier eller har du slutat med dem?

• MajaMärta

abby, jag slutade med dem för precis en vecka sen, när jag skulle sluta. Men det ser ut ungefär så, de klumpar som kommer. All info jag hittar på nätet pekar mot att jag har en svampinfektion, men ingen klåda eller sveda så jag avvaktar. Ringer BM igen nästa vecka om jag tycker det behövs.
    Grattis förresten till att ha plussat efter IVF!

• abby
    MajaMärta skrev 2007-11-01 16:51:25 följande:
    abby, jag slutade med dem för precis en vecka sen, när jag skulle sluta. Men det ser ut ungefär så, de klumpar som kommer. All info jag hittar på nätet pekar mot att jag har en svampinfektion, men ingen klåda eller sveda så jag avvaktar. Ringer BM igen nästa vecka om jag tycker det behövs. Grattis förresten till att ha plussat efter IVF!
    detsamma! :) men visst kan man ha svampinfektion utan sveda och klåda, har för mig det... jag har gjort ett FET denna gång och ska fortsäta med vagitorier rätt länge till, tyvärr. less på kladdet!
  • chaddoz

Är i v 8 och jag har mått dåligt sen v 6. Mår illa dygnet runt men värst e d på em kvällen Kräkts ett par gånger på kvällen men ej på morgonen...än!Har speciella akupunktur band(kommer ej ihåg namnet)som ska hjälpa mot illamåendet som även funkar vid åksjuka. Har även fått börja äta postafen. Detta är vårt andra barn o d e värre den här gången. Symtomen kom mkt tidigare o me första fick ja kräkas o sen gick d över. Har svårt me dofter o speciellt tvål parfymer osv för män! Blä...Min sambo får tvätta sig me min tvål så han inte luktar Att öppna kylskåpet e en pina o de e tyvärr nödvändigt att göra d ofta...speciellt när man har en liten på 17 mån som äter ganska ofta
    Men men detta kommer ju gå över snart(förhoppningsvis) o d kommer ju ngt alldeles fantastiskt sen...(fast d e svårt att tänka så nu kanske!)

• gosimill

Är i vecka 7 nu, ömmande bröst, det drar lite i magen som mensvärk ibland bara men jag antar att det är för att livmodern växer. Trött till tusen om kvällarna men inga andra symptom än..

• Monkin

Hej! tänkte hoppa in här... är i v. 6+5. Gravid för 10 ggr men om det går vägen nu så blir det mitt 4 barn. har 3 pojkar sen tidigare. Det e så spännande! Jag mår ganska illa på em. och kvällen, har ruskigt ont i ryggen och fogarna redan, och en massa mensvärk... =( men jag har haft problem vid tidigare graviditeter så det e väl bara bita ihop antar jag! Grattis till er alla och hoppas vi kan följas åt nu. kramisar från lilla jag

• miss pancakes

Hej hej!
    Jag är i början av v.7 och mår illa och är trött. MEN asnojig eftersom jag har haft 2 misslyckade graviditeter bakom mig och ännu inte några barn... Det som oroar mig är att jag känner INGENTING i brösten! De verkar ju alla göra .
    Första grav. hade jag asont i brösten, då kom jag till v.22. Andra grav. kände jag ingenting, den slutade v.8. Är det någon som vet vilket hormon som påverkar brösten? Har fått för mig att jag saknar progesteron...

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?