• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • Luloo

hehehhe, exakt samma här!
    Blue Bear skrev 2007-10-23 17:31:37 följande:

Är också i vecko 7 (6+4). Mina symptom:- Illamående, nästan hela dagen.- Konstig smak i munen- Aptiten är konstig; hungrig men vill inte äta nåt- INGEN sexlus! Vet inte om det e en symptom- Brösten ömmar jätte mkt- Svullen mage - konstiga tarmar- Trött, trött, trött
  • det röda höstlövet

Jag gick och tränade... Hjälpte fan inte. Blev värre. Blev hur trött som helst och kom knappt hem för jag rkade inte gå.
    Är riktigt dålig. Känner mig typ sjuk och alla som säger att "graviditet är ingen sjukdom" - nej det är möjligt men det känns minsann så...
    Men det är bara att genomlida!! Det kommer ju förhoppningsvis något gott ur det här. Illamåendet är lite bättre i dag i alla fall. Men beror nog på att jag lagt mig att vila en stund efter måltiderna...

• Irmelin

Det här blir värsta pesstråden men jag måste bara få säga att så illa som jag mått idag har jag inte mått sedan jag hade vinterkräksjukan. Trots att jag inte ens kräkts idag. Känner mig som om hela huvudet är fyllt med bomull och jag går omkring som en 80 årig tant på nedåttjack. Tog hela dagen till att samla kraft för att åka till affären och handla. Men förhoppningsvis blir det väl bättre om några veckor. För så här orkar jag inte ha det i ca 7 månader till.

• Lyckorus 2008

Hej,

jag är i v 7. (tror jag)
    är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!!!!
    ska skriva upp om lite mer än en vecka och jag PALLAR inte plugga.
    Jag har INGEN sexlust heller. Känns TRIST!!! Kommer den tillbaka??!
  • det röda höstlövet

Lyckorus 2008 skrev 2007-10-25 17:53:46 följande:

Hej,
    jag är i v 7. (tror jag)
    är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!!!!
    ska skriva upp om lite mer än en vecka och jag PALLAR inte plugga.
    Jag har INGEN sexlust heller. Känns TRIST!!! Kommer den tillbaka??!
    ...man får hoppas det... att den kommer tillbaka... ingen här heller... Fast jag har inte lust att göra någonting alls överhuvudtaget. Bara ligga i soffan och tycka synd om mig själv.
  • Casper2004

känner ni er gravida hela tiden?jag har symtom och så men ibland så känner jag liksom inget!det spänner och molar i magen och spänner i brösten och jag e skittrött!
    men känner ni er gravida hela tiden?

• Luloo

nej det kan jag väl inte säga att jag gör, men det kan bero på att man inte riktigt tror på det ännu, och sedan läser man om dom som får MF o sådant, så då känner man inte efterså mycket, förutom illamåendet som är för jämnan, o lite molvärk....

Casper2004 skrev 2007-10-25 20:22:20 följande:
    känner ni er gravida hela tiden?jag har symtom och så men ibland så känner jag liksom inget!det spänner och molar i magen och spänner i brösten och jag e skittrött!men känner ni er gravida hela tiden?
  • ce22

Hejsan!
    Är bara i v6 men skulle vilja höra om någon känner av ryggslutet?
    Förutom ryggen mår jag illa och är trött. Brösten ömmar och är spända. Tror jag har alla symtom som finns

• 1Älva1

Jag är också i v. 7 och jag är:

Hur trött som helst, somnar sittande ibland
    Brösten är stoora och ömmar hela tiden
    Mår illa hela dagarna och när jag vaknar på nätterna
    speinger på toaletten 2-3 gånger om nätterna
    Min sambo tycker jag har en kort stubin förtillfället....
    Är inte sugen på mat alls, men är hungrig ibland, äter jag inte mår jag mera illa
    Morlande värk i magen och "magkatarrskänlsa"

Ska på VUL på onsdag nästa vecka...

längtan till dig...
  • MammaMie

svullen mage och bröst har jag haft i ett par veckor nu.
    Lite morgon illamående var tredje dag ungefär.
    Idag började halsbrännan..
    Molvärk i rygg och mage, ungefär som mensvärk.
    Gråter över allt vissa dar.
    Otroligt trött om kvällen men om jag vaknar på natten så kan jag inte somna om..

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?