• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • Vättervy

Gick in i vecka 7 igår. Jag mår lite illa hela tiden och är supertrött. Måste sova middag 1-2 timmar.
    Illamåendet blir bättre när jag äter. Helst varannan timma. Blev sååå glad igår. Drack Proviva hallondryck och illamåendet försvann HELT. Verkar funka så nu ska jag köpa hem flera! Minns inte att förra graviditeten var så här tung. Fast då hade jag inget barn å ta hand om. Det är nog det. Min kille fyller 3 idag och han är helbusig och väldigt aktiv!

• Chido

Kände av ömma bröst, molande mensvärk samt lyckorus och en pirrig känsla innan jag testade positivt. Nu är jag i v. 4+6 och har ömma bröst samt väldigt sällan (en liten stund varannad dag)molande värk eller illamående (tex om jag springer till busshållplatsen).

Jag blir nästan helt knäpp av att mina symptom, eller saknaden av dem. När jag inte känner av något tänker jag att fostret kanske har dött och jag bara väntar på att få missfall. När jag känner av något tänker jag att "nej, nu får jag missfall". Vad jag blir trött på mig själv!

jag tror att jag kommer att vara nojjig hela graviditeten utom de få minuter då jag ser barnet på UL..

• det röda höstlövet

Är det inte skumt att bara ha illamående ca fyra dagar och må jättedåligt och sen släpper det?? Eller kan det vara så att kroppen vänjer sig av hormonerna efter ett tag?? Ingen är gladare än jag över att slippa må dåligt. Var allvarligt oroad över att behöva ha det så här i åtta månader till... Men nu har jag mått bättre och bättre. Idag nästan helt återställd. Men än är det inte över. Kan ju hända att det kommer tillbaka igen. Konstigt är det i alla fall.

• Lilla Fjun

Skönt att det är fler som inte har så mycket symtom. Visst har jag lite molvärk av och till och ömma bröst men om det inte hade varit så att mensen uteblivit hade jag nog inte fattat att jag är gravid... Längtar till 12 nov när jag ska få se det lilla fröet för första gången på UL!!!!

• det röda höstlövet

Jag var ute och åkte bil i dag. Blev så jäkla åksjuk så jag trodde jag skulle spy. Fick pausa flera gånger så jag fick ta lite frisk luft. Sambons föräldrar var med. Så pinsamt. Vi har ju inte berättat än. Men kommer nog får göra det snart då de hjälper oss att renovera och jag inte är på topp alls.

• Casper2004

Fy vad jag mått illa idag..usch ska illamåendet komma nu?går in i vecka 8 på onsdag!
    men men man ska inte klaga...har ju velat det här länge..bli gravid alltså men min sambo har ju inte velat!fast man lär väl få gnälla lite när man e gravid och mår piss!
    Hur mår ni då???

• det röda höstlövet

Jag har mått rätt hyfsat i dag. Har läst att många har mått illa i vecka 7-8 och sen har det nästan släppt direkt igen så får väl hoppas på det. För i dag har jag kunnat äta. Var lite svårt att få i mig frukost bara men gick upp fem, är inte van vid det, så det kan ju vara en kombination kanske?? Annars har jag varit trött men det beror nog mest på att jag sovit så otroligt dåligt i natt. Drömde typ Feber-drömmar hela natten om tapeter och graviditet. Vi renoverar hus samtidigt...

Casper2004 skrev 2007-10-29 18:19:06 följande:
    Fy vad jag mått illa idag..usch ska illamåendet komma nu?går in i vecka 8 på onsdag!men men man ska inte klaga...har ju velat det här länge..bli gravid alltså men min sambo har ju inte velat!fast man lär väl få gnälla lite när man e gravid och mår piss!Hur mår ni då???
  • I min mage

Är i v.7 och mina symtom är många. Har väldigt ömma bröst, dom har redan vuxit till dubbel storlek, mår illa mesta dels av dygnet, yrsel, ökad törst, sover oroligt/vaknar 2-3 ggr på natten för att besöka toaletten, ständigt trött, orkeslös, ständigt hungrig (kan dock bara äta små portioner), har ett konstigt begär på sill och potatis :)

• Casper2004

va skönt det känns när fler mår "dåligt"!Skrattande
    jag tycker det är värst på morron..mår piss illa då osså ska man iväg med sonen på dagis tidigt osså ska man jobba på det..nä fy!

• Perlan08

Jag är i v 7 (6+3) och har inte så väldigt allvarliga symtom.
    Är trött, ömma bröst och så har jag ett litet lätt illamående som liksom hänger över mig men inte riktigt vill ge sig till känna.
    Det ligger och gnagar långt inne liksom. Svårt att förklara...
    Känner mig inte hungrig eller sugen på mat men vet att man måste äta för "äta bör man, annars dör man" =)

Ibland känner jag av lite värk i magen men inte som de första veckorna runt +:et. Nu är det mest på morgonen och på kvällen.

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?