• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • Lilla Fjun

Jag har nu fått ännu mer ömma bröst samt lite lätt molvärk i tjejmagen sedan ett par dagar tillbaka. Inte minsta tillstymelse till illamående. Är inte det konstigt? Men det kanske är för tidigt? Illamåendet kanske dyker upp senare.

Ska iväg och ta blodprovet inför KUB-testet den 12 nov. Då gör de tydligen ett kort UL för att datera graviditetslängden. Ska bli så spännande för det är ju första gången man får bevis på att det lilla fröet mår bra. Men det är ju en evighet tills 12 Nov!!!!

• Lyckorus 2008
    Lilla Fjun skrev 2007-10-26 12:26:54 följande:
    Jag har nu fått ännu mer ömma bröst samt lite lätt molvärk i tjejmagen sedan ett par dagar tillbaka. Inte minsta tillstymelse till illamående. Är inte det konstigt? Men det kanske är för tidigt? Illamåendet kanske dyker upp senare.Ska iväg och ta blodprovet inför KUB-testet den 12 nov. Då gör de tydligen ett kort UL för att datera graviditetslängden. Ska bli så spännande för det är ju första gången man får bevis på att det lilla fröet mår bra. Men det är ju en evighet tills 12 Nov!!!!
    Det e nog inte så konstigt. Jag är i vecka 7  (6+4) och har precis börjat må illa. Inte så att jag spyr utan att jag e snurrig och känner mig BLÄ mest hela dagen.
    Det som gör mig ledsen är att min trötthet tar över min dag!! Har ingen energi på jobbet.
    Sitter typ och pillar på lite papper men får inte mkt gjort.

Hur känner ni er med tröttheten?
  • janna25

lyckorus:tröttheten är värrst...jag går i skolan mellan 8-12 sen ligger jag och sover mellan halv två och 4 kul va???

• Lyckorus 2008
    janna25 skrev 2007-10-26 16:51:25 följande:
    lyckorus:tröttheten är värrst...jag går i skolan mellan 8-12 sen ligger jag och sover mellan halv två och 4 kul va???
    hehe, nej inte så ball :(
  • blomman81
    Casper2004 skrev 2007-10-25 20:22:20 följande:
    känner ni er gravida hela tiden?jag har symtom och så men ibland så känner jag liksom inget!det spänner och molar i magen och spänner i brösten och jag e skittrött!men känner ni er gravida hela tiden?
    Nej Ibland känner man sig som "vanligt" fast mycket mer lättirreterad.. och otroligt trött
    Annars har man samma symtom som dom flesta verkar det som.. Men det börjar lätta i brösten men man kanske böjar vänja sig vid smärtan. Men huggen i magen känns inte roliga, det är som mensvärk.
  • Casper2004

jag känner mig som när jag e sjuk..orkeslös och trött!känner mig lite halvdeppig oxå..inge kul jämt å va gravid!

• casv

Jag har inga symptom mer än att mina bröst är lite större och att jag har molvärk till och från. Var orolig ett tag eftersom jag upplevde att de flesta har tydligare symptom. Längtade nästan efter lite trötthet och illamående Sjukt jag vet men i går var jag på VUL och såg ett litet hjärta slå och det får verkligen duga som ett graviditetstecken Gynekelogen sa att det finns alla varianter av graviditeter och att det även finns en hel det som mår konsekvent bra men hon tillade att dem hör man bara inte lika mycket från. Hon menade med andra ord att jag inte skulle vara orolig utan njuta så länge det går. Hoppas i allfall att ni alla mår bättre snart.

• det röda höstlövet

Mitt illamående har nästan gått över!!! Fan vad glad jag är. Smaken är ändå väldigt förändrad. Känns som om allt jag smakar på är första gången som jag äter det. Godis som jag ätit fler tusen gånger innan smakar helt annorlunda.
    Mat man är sugen på som man tror ska vara skitgott smakar bara konstigt.

• StepByStep

Jag går över i v.7 imorgon söndag och jag känner bara lite ömma bröst (fast det är inte lika jäkligt nu) och utebliven mens, det är allt. Vill ju såklart inte må illa eller bli svimfärdig men man blir ändå lite nojjig på om man är gravid eller ej egentligen trots några tester som visat pluss.

~*~Esmeralda 050417 & en liten väntad med Bf 080622~*~
  • maica75

Jag är i veckan 6 och mår bra hur som helst, bara bröstet ömmar mycket vilket jag redan har haft 2 dagar efter ÄL

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?