• Lilla Fjun

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Är nu i v7, första graviditeten.
    Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst.
    Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.
    Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...
    Hur har ni andra det som är i v7.
    Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.

• Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
  • Surkatt

Tröööööööööött och fryser, och vill äta allt, men det vill jag ioförsig alltid så det kanske inte är något symptom för mej, haha... Ganska mycket molvärk hade jag i vecka sex, men det är bättre nu... Annars är det inget. Jag vill känna mer.

JO. Jag är heeeeelt ointresserad av mitt arbete. Alltså jag _bryr_ mej inte alls om nånting. Skulle typ inte bry mej om jag fick sparken för då skulle jag kunna gå hemma och sy egna flanellfiltar. Vill bara vara gravid och boa... Nån annan? Jag känner mej hemsk. Har gömt mej bakom datorn och surfat hela dan... *dålig människa*

• Jeriko

Är i vecka 7 med följande symtom: illamående, ständigt sugen på nåt, trött, spända bröst samt fryser nästan konstant.

Tänk vilken skillnad det kan bli i kroppen på några veckor, från att ha varit helt "pigg" till att känna sig så här. Tur att man vet vad det beror på, vilket gör det lite lättare att klara av...=).

• pyreth

Går in i vecka 6 nu och har inte så många symtom annat än att jag är så himla trött!!! Har lyckats dra på mig en förkylning också som kanske spelar in... sov middag i fyra timmar idag!!!
    Annars är jag lite yr och rapar på kvällarna, har varit lite illamående någon kväll också, men inget allvarligare. Har inte ont i brösten alls, som alla andra verkar ha, men det ska jag väl vara glad över...

• Jokk78

Är i vecka 7 och började må illa idag! Urk, vad jag var dålig imorse. Kom bara pang, bom. Magen är också stor, jag undrar om någon på jobbet misstänker nåt? Verkar ju konstigt att jag var smal för två veckor sedan och nu har en liten kula. Fast det kanske bara är jag som ser? Är tvungen att ha grav byxor. Väntar mitt andra barn, killen fyllde 1 år igår!

• Myran81

Gick in i v.7 igår och idag kom mitt illamående, det kom också pang bom. Har mått illa hela morgonen och sitter och småtuggar på en smörgås som jag inte vet hur jag ska få i mig.

• Surkatt

Jag är bara hungrig hungrig hungrig. Satt på jobbet och terroriserade mina kollegor klockan sju imorse med prat om hur mycket jag längtar efter julmat... De tittade lite konstigt på mej. Misstänker att jag kommer bli en sån som går upp trettio kio, om jag lever ut mina fantasier, vill säga...

• Jokk78

Jag gick upp 20 kg, med min förra, vilket är ganska mycket då jag bara vägde 50 kg innan jag blev gravid. Kilona försvann dock raskt när jag ammade, jag tror att det tog tre månader så var jag tillbaka i min gamla matchvikt. Sen gick jag ner lite till... men som sagt, nu är magen tillbaka, redan i vecka 7! Jag vill ju inte berätta på jobbet ännu, har just kommit tillbaka och börjat jobba. Men tjejer, oroa er inte för att gå upp, för mig var det i alla fall enkelt att gå ner igen. Det var nog mycket vätska också.

• Saigon

Surkatt: Här har du en till! Jag är också ointresserad av att jobba! Så in i vassen! Jag vill sitta på olika gravsidor på nätet och läsa allt som talar om hur jag skulle kunna må och hur bebiseb växer. Jag är grymt hungrig när jag inte mår illa. Förra helgen vaknade jag och min första tanke var att jag bara var tvungen att få prinskorv till frukost!! Jag mår rätt illa på morgonen, men Postafen verkar hjälpa. Sen när allt gått över drömmer jag om mat tills jag får äta, och när jag har ätit längtar jag efter nästa måltid!

Är i v. 7 nu, (6+2) och har väldigt ömma bröst (som verkar ha blivit större), ständigt trött -skulle kunna sova jämt, väldigt känslig för lukter -tycker det är hemskt jobbigt att passera folk som röker, tror jag ska kräkas av lukten... Fryser gör jag också, mer än vanligt.

• Casper2004

hej alla!hur har ni det med kräkningar?jag kan må lite lite illa och tänka på nån äcklig mat tex och då lär jag kräkas...kräks ni?

• marob

jag är bara helt oootroligt trött hela tiden, humör lite sisådär med. brösten ömmar lite med. annars mår man fint.
    ska på inskrivning om en vecka med.. är nu i 5+3.

Lilla Fjun skrev 2007-10-23 07:44:28 följande:
    Är nu i v7, första graviditeten.Har inga symtom förutom lätt ömmande bröst. Inget illamående, inte tröttare än vanligt, inte yr, springer inte på toa oftare.Trodde att man skulle "känna" av mer symtom. Är orolig att allt inte är som det ska? Eller är det för tidigt att känna mer?? Vet ju inte hur det ska kännas eftersom det är första graviditeten...Hur har ni andra det som är i v7.Är ju 4 veckor kvar till inskrivning hos BM.
Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?