Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?
jag mår lite illa och så är jag deppig och trött.
jag mår lite illa och så är jag deppig och trött.
Jag börjar fundera på att inte skaffa fler barn efter detta. Är så himla jobbigt att må illa och då har jag inte kräkts än... Det fördärvar ju hela dagen...
Men i dag har det gått rätt bra. Gick upp och åt frukost, tvingade i mig två rostade mackor med smör, ett ägg och en kopp te. Sen la jag mig på soffan och vilade en kvart och visst mår jag lite illa men det är hanterbart. I går visste jag inte vad jag skulle göra av mig själv. Om man börjar tidigt är det svårt att hinna med att lägga sig och vila efter frukosten. Känner mig så yr också. Ja ärligt talat är det som att vara konstant bakfull. Yr, huvudvärk och illamående. Ont i magen har jag också. Alltså i den "vanliga" magen...
jag ska gå och träna nu. De säger att det kan hjälpa mot illamående.
Jag gick och tränade... Hjälpte fan inte. Blev värre. Blev hur trött som helst och kom knappt hem för jag rkade inte gå.
Är riktigt dålig. Känner mig typ sjuk och alla som säger att "graviditet är ingen sjukdom" - nej det är möjligt men det känns minsann så...
Men det är bara att genomlida!! Det kommer ju förhoppningsvis något gott ur det här. Illamåendet är lite bättre i dag i alla fall. Men beror nog på att jag lagt mig att vila en stund efter måltiderna...
Lyckorus 2008 skrev 2007-10-25 17:53:46 följande:
Mitt illamående har nästan gått över!!! Fan vad glad jag är. Smaken är ändå väldigt förändrad. Känns som om allt jag smakar på är första gången som jag äter det. Godis som jag ätit fler tusen gånger innan smakar helt annorlunda.
Mat man är sugen på som man tror ska vara skitgott smakar bara konstigt.
Är det inte skumt att bara ha illamående ca fyra dagar och må jättedåligt och sen släpper det?? Eller kan det vara så att kroppen vänjer sig av hormonerna efter ett tag?? Ingen är gladare än jag över att slippa må dåligt. Var allvarligt oroad över att behöva ha det så här i åtta månader till... Men nu har jag mått bättre och bättre. Idag nästan helt återställd. Men än är det inte över. Kan ju hända att det kommer tillbaka igen. Konstigt är det i alla fall.
Jag var ute och åkte bil i dag. Blev så jäkla åksjuk så jag trodde jag skulle spy. Fick pausa flera gånger så jag fick ta lite frisk luft. Sambons föräldrar var med. Så pinsamt. Vi har ju inte berättat än. Men kommer nog får göra det snart då de hjälper oss att renovera och jag inte är på topp alls.
Jag har mått rätt hyfsat i dag. Har läst att många har mått illa i vecka 7-8 och sen har det nästan släppt direkt igen så får väl hoppas på det. För i dag har jag kunnat äta. Var lite svårt att få i mig frukost bara men gick upp fem, är inte van vid det, så det kan ju vara en kombination kanske?? Annars har jag varit trött men det beror nog mest på att jag sovit så otroligt dåligt i natt. Drömde typ Feber-drömmar hela natten om tapeter och graviditet. Vi renoverar hus samtidigt...
ingen bra dag här hos mig i dag...
jag får väl inte vara här inne längra för jag är i vecka åtta nu. Mår bättre denna veckan men känner mig fortfarande bakfull. Mår illa, yr och hungrig på en och samma gång..
Oj är inte det tidigt för inskrivning?? Eller kanske olika?? Här görs det vecka tio.