Inlägg från: MajaMärta |Visa alla inlägg
  • MajaMärta

Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?

Hej,
    är i vecka 6 plus några dagar om jag förstått rätt :) Har konstiga flytningar: kesoliknande läste jag på ett ställe, och det låter som en bra beskrivning för mig, ser ut lite som aningen löskokt äggvita. Inte alls som en flytning alltså. Någon annan som känner igen det? Ringde vår IVF-klinik som sa att avvakta till planerat besök om 2 veckor. Men i em var det en liten mörk del, som ett solrosfrö, i en av "klumparna". Finns det någon som har liknande flytningar och kanske även vet mer om dem - är de normala? Man blir ju helt nojig!! Har försökt bli gravid så länge.

• MajaMärta

abby, jag slutade med dem för precis en vecka sen, när jag skulle sluta. Men det ser ut ungefär så, de klumpar som kommer. All info jag hittar på nätet pekar mot att jag har en svampinfektion, men ingen klåda eller sveda så jag avvaktar. Ringer BM igen nästa vecka om jag tycker det behövs.
    Grattis förresten till att ha plussat efter IVF!

• MajaMärta

Tack emmalisa, jag tycker det avtagit under helgen. På min klinik tog man vaginalgelen två gånger per dag men de sa att på vissa ställen tar man bara en gång per dag. Sen stod det i instruktionen att vid postivt test dag 16 skulle man fortsätta 6 dagar med gelen (annars sluta så klart).

• MajaMärta

Har varit hos läkaren som sa att jag är i v7+6 (efter IVF) och allt såg bra ut. Men han verkade tycka det är så konstigt att jag inte har symptom så att jag själv blev fundersam. De klumpiga flytningarna försvann efter några dagar och de vet han nog inte om (trodde BM sagt nåt eftersom jag ringde och frågade). Sen är det lite svårt att veta om jag är ovanligt trött pga graviditet eller om det har med höstmörket att göra. Jag har alltid lätt för att sova... Illamående eller ömma bröst har jag i alla fall inte känt av men det kan väl inte vara helt onormalt? Kanske kommer brösten lite senare men vissa mår ju aldrig illa?

Svar på tråden Ni som är i v7. Vad har ni för symtom?