• taksi

Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning

Fortsättningstråden för oss som är rädda för både vaginal förlossning och kejsarsnitt. Här är kopia från förra trådstarten:

Hej, finns det någon här som både är rädd för vaginal förlossning och kejsarsnitt? Jag har varit med om en vagninal förlossning för snart 4 år sedan. Var förlossningsrädd innan dess (gick till Aurora) och skräckslagen efter den erfarenheten. Första året med mitt barn så grät jag varje gång jag såg gravida kvinnor på stan eftersom det påminde om förlossning. Det har så klart hänt senare också, men inte lika ofta.

När längtan efter barn blev stark igen så har jag hela tiden tänkt på Aurora-bm som sa att "som sista utväg" finns ju alltid snitt och att min förlossningsskräck inte får innebära att jag begränsar det antal barn jag vill ha. Jag och sambon var helt överens innan jag blev gravid att vi skulle be om planerat kejsarsnitt. Grejen är bara att även det känns helt hemskt! Dessutom råkade jag göra bort mig och såg i en dokumentär några barn som förlöstes med snitt. Kunde inte hjälpa det utan fortsatte att titta och nu vet jag varken ut eller in. Tidigare har jag i alla fall haft tankarna att det ska bli snitt och att det är min utväg, men det verkar ju farligt?!

Finns det fler med samma rädslor? Ut måste ju barnet hur som helst...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-17 22:42:22:
    Första tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-254/m22941048.html

• Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning
  • 0Love0

Fick min tid till tillväxt ul i dag men kommer att avboka den då det är nästa vecka,samma vecka som jag är beräknad,jag får helt enkelt spricka o allt därtill!

• HaJoMi

0love0, men varför väntar de så länge? Ha kvar tiden för guds skull! Du kan ju ha tur att inte ha startat då, eller menar du avboka för att omboka? Tror inte det va, tror du menar avboka och "hoppa åt h-e allihop"

• 0Love0
    HaJoMi skrev 2007-10-29 13:39:45 följande:
    0love0, men varför väntar de så länge? Ha kvar tiden för guds skull! Du kan ju ha tur att inte ha startat då, eller menar du avboka för att omboka? Tror inte det va, tror du menar avboka och "hoppa åt h-e allihop"
    Ingen aning varför dom väntar så länge.Där jag vill föda gör dom tidigast tillväxt Ul i v 39+6 om sf måtten är stora,men det finns ett annat sjukhus här med på en annan ort som kunde tänka sig att gör adet tidigare och det lät lovande när bm förklarade för mig och dte lät som jag så i fall kunde få igånsättning denna veckan
    Jag menade att avboka och låta bebisenkomma när han vill oavsett vad han väger
  • HaJoMi

0love0 - okej. Vad märkligt! Hur känns det att ta det beslutet? Känns det okej?

• taksi

Drottgirl: lycka till imorgon!
    Ja min bebis snurrade runt som en galning också innand et var dags at fixera sig. Inte helt bekvämt! Dessutom är det ju bäst utrymme för en själv i magen när den ligger rätt.
    Det jobbigaste med förvärkarna är alla tankar och känslor kring förlossningen som det drar igång. Jag kan få psykbryt!

0Love0: håller tummarna för att du lyckas få igång förlossningen snart på egen hand. Håller med HaJoMi om att det verkar urfånigt att vänta så länge med tillväxt-ul!

• 0Love0
    HaJoMi skrev 2007-10-29 13:44:55 följande:
    0love0 - okej. Vad märkligt! Hur känns det att ta det beslutet? Känns det okej?
    Nej ringde o pratade med min bm och hon tycker jag ska gå för det kan ju vara så att jag kan bli igångsatt dagen efter om det nu visar sig atthan är stor,då slipper jag ju gå flera dagar till och det är ju då dom lägger på sig en himmlans massa
  • HaJoMi

0love0, men spara då tiden Det kan ju bli till din fördel ändå då ju

• herbst

här hos oss har vi  tillväxt ul  i v 28, 32 och 36 men aldrig så sent som i v 39

maja du finns i mitt hjärta vaka över ditt syskon i magen
  • apan
    taksi skrev 2007-10-29 07:35:17 följande:
    apan: vad skönt att det gick så bra med mailet! Snart dags för dig nu då. Hoppas att du får bra information när du träffar läkaren. Visst får du göra besök på op också?
    Jo vi har bett att få se operationssalen så det blir väl antagligen av snart. Idag på mötet hos vanliga MVC så berätta min BM att hon varit med på många kejsarsnitt, så vi kunde peppra henne med frågor om vi ville. Det känns bra för jag gillar henne mer än BM på Aurora.
  • RebeccaR

Tack alla för stödet och råden Jag fortsätter att vela fram och tillbaka. Hoppas att jag kommer att komma fram till nått "banbrytande" beslut nästa gång jag träffar AuroraBM! Känner att jag vill komma fram till nått nu!

Kramar till er alla!

Rebecca med ängeln Aaron www.famronnquist.se
Svar på tråden Tråd 2 för oss som är rädda både för snitt och vaginal förlossning