• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Nizen

Hej tjejer!

Jaha, nu är det fredag då... Tänk om dom ringer idag, usch har världens panikångest, har tagit ledigt från jobbet för jag känner mig inte som en människa alls...
    I mitt inre väntar jag bara på det där negativa resultatet, ett positivt finns inte ens att tänka på.

Ännu sjukare är, att när vi var på provtagningen hoppades jag att det inte skulle finnas någon hjärtaktivitet på fostret, så att jag slapp ta ett beslut, för jag har redan bestämt att barnet är bärare, i mitt inre.. Det låter säkert jätte knäppt, och jag tycker själv att det är det, men då skulle jag slippa allt, kontrollen skulle inte längre ligga hos oss.

Usch jag vill bara att dom ska ringa nu så att vi kan få det överstökat liksom, påbörja sorgearbetet, jag lever inte med hoppet, jag vågar inte det.

Kramar

• Anna73

Hallå hallå.... nu ringde den underbara läkaren från genetiska i Lund,,,, äntligen fick vi tag i varandra:) Hon sa så här: remissen är skickad till RMC I Malmö....o vrannan tisdag har lund o malmö möte så på tisdag ska hon höra med dem om väntetider o så...om jag kan få lite försprång....:) Sen ska jag få remissen till blodprovet på måndag eller tisdag,, hon ville inte skicka den förrän hon pratat med mig om den..... den är för ett blodprov på Catch 22,, hon sa att Hugo hade inga andra syptom på den sjukdomen mer ärn sitt hjärtfel,, men hon vill utesluat den...se om jag är bärare eller iinte. Och de behöver då inte sticka moa om inte jag är bärare..:) Hoppas hoppas att det är felfritt:) Kommer att få hela Hugos journal åxå ,,över 150 sidor,, men vi vill ha den..... Idag är det 21 veckor sedan Hugo slöt sina Underbara Vackra Blå!! Saknar honom sååå,, men nu känns det som han sa till mig att han kommer i en annan bebis kropp,,,kanske i nästa syskon??? Hade en flash inatt av en bebis,, men det var ingen bebis jag kände igen,,, men den var frisk o välmående...kanske var det vår nästa älskling??? Hjärtiskramar på er alla....... hjartebarnsmamman.blogg.se/

• Sogo

Var det i dag FD skulle in på sitt andra UL?

• Nizen

Inget samtal ännu, så det blir väl på måndag då för inte ringer dom efter 15 heller.

Blää, kul helg liksom *not*

• Nizen

Sogo, oj, det va inte dåligt! Vilken veckodag var det på?

• Sogo

Ja du, det var faktiskt fredag.

Men jag ringde själv till labbet tidigare på dagen och då höll de precis på med mitt prov. Så ringde de upp sent på eftermiddagen - då vart det ju negativt så de ville väl berätta snarast. Men det var inte labbet som ringde utan läkaren. Tror att det är en läkare som måste meddela ett ev. negativt besked.

Om du inte kan hejda dig så ring vettja!

• Nizen

Är det genlabbet i Solna man ringer till då eller? Gjorde provet på HS i Huddinge men dom har väl inget genlabb?

• Nizen

Dom har ringt!!!! Barnet är friskt!!!!!!!!!!!!! Och vi väntar en SON!!!!!!!!

• zanila

Fantastiskt! Grattis! Jag blir så glad att faktiskt börjar gråta.

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!