• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Kyoko

Annan:
    Tack, det är ju så jag försöker säga mig men eftersom jag är uppe i ca 20 budgivningar som vi förlorat så börjar det bli ett lite urholkat argument

Men du till din sprayning. Jag hade precis som du långa sprayningar. Tror de varade i 5 veckor och var uppe i 4 ggr/dag till slut och jag var så trött på det till slut. Fick ju monofolikel första ggn och fick avbryta, andra ggn så tömde de en störande äggblåsa och då gick det ju bra och vi fick till slut fram 15 st ägg vid ÄP.

Denna gång skall jag få börja med p-piller sedan går jag direkt på sprutor. Hoppas det går bättre med nedregleringen då.

Hoppas att din kropp snart reagerar som den skall och att du får ut många många ägg!

• MallaMojs

*grrr* för dumma kroppen som inte lyssnar, annhan - och många varma kramar!!! Men har du inte fått blödningen?

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Nånting

Mallamojs och Nizen, tack för tummarna.

Kyoko, då har jag nog fattat rätt. Tydligen fanns det prober för sambos translokation men de ville ändå prova ut dom på bådas kromosomer innan vi drar igång något. Och huspriset nuförtiden är helt galna. Jag fattar inte hur vi nånsin kommer kunna hoppa på boendekarusellen eftersom vi idag bor i hyresrätt och alltså inte har något att sälja.

Idag fick vi en kallelse till ett besök hos en läkare på mottagningen som vi inte träffat förut. Det står inget i kallelsen om vad besöket handlar om så jag är rädd att de gått om varandra igen. Vi skulle ju vänta på resultatet efter våra prover som vi ska lämna i morgon innan vi skullle bli kallade igen. Jaja, jag ska fråga i morgon vad det besöket är tänka att handla om.

annhan, det låter verkligen jobbigt med alla hormonbehandlingar. Jag har ju inte kommit dit än men jag bävar. Hoppas att det inte dröjer för länge för dig nu.

• annhan
    MallaMojs skrev 2007-10-22 20:32:31 följande:
    *grrr* för dumma kroppen som inte lyssnar, annhan - och många varma kramar!!! Men har du inte fått blödningen?
    Joo, redan spraydag 13. Men eftersom jag inte nedreglerades, och en envis äggblåsa/cysta/någonting-vad-det-nu-kan-vara fanns där så blev slemhinnan tjock igen. Dom vill nu få bort slemhinnan, med en blödning till - innan jag får börja med sprutor.
  • annhan
    Kyoko skrev 2007-10-22 19:58:01 följande:
    Annan:Tack, det är ju så jag försöker säga mig men eftersom jag är uppe i ca 20 budgivningar som vi förlorat så börjar det bli ett lite urholkat argument Men du till din sprayning. Jag hade precis som du långa sprayningar. Tror de varade i 5 veckor och var uppe i 4 ggr/dag till slut och jag var så trött på det till slut. Fick ju monofolikel första ggn och fick avbryta, andra ggn så tömde de en störande äggblåsa och då gick det ju bra och vi fick till slut fram 15 st ägg vid ÄP.Denna gång skall jag få börja med p-piller sedan går jag direkt på sprutor. Hoppas det går bättre med nedregleringen då.Hoppas att din kropp snart reagerar som den skall och att du får ut många många ägg!
    Tack för ditt svar!
    Dom ska efter blödningen göra ytterligare ett vul + blodprov, och då ta ställning till att ev tömma cystan/blåsan/vad-det-nu-må-vara.
    Så himla jobbigt när allt detta drar ut på tiden, speciellt när biverkningarna av sprayen duggar tätt också.

Tur att vi började en intressant delkurs idag, hade en väldigt givande föreläsning. Alltid något
  • annhan
    Nånting skrev 2007-10-22 20:41:16 följande:
     annhan, det låter verkligen jobbigt med alla hormonbehandlingar. Jag har ju inte kommit dit än men jag bävar. Hoppas att det inte dröjer för länge för dig nu.
    Tack! Jag hoppas också den här hormonkarusellen kan komma in i en ny fas snart, så jag kan börja med sprutorna.
    Håller tummarna för att du snart får köra igång! Du ska se att det går bra.

Mina två första försök gick bra, kroppen svarade som den skulle. Men ja, nu av någon anledning sätter den sig på tvären totalt. Knas-kropp man har.
  • zanila

Det verkar som om man gör olika med antalet sprayningar på olika kliniker. Tänker fram för allt på er som har svårt att bli nedreglerade. Jag fick alltid börja att spraya ggr 4 på en gång. Mådde alltid pyton men var också alltid nedreglerad vid första provet. Kanske kan vara en ide att fråga om det inte går att börja så på en gång för er som planerar en nästa gång?

• Therese6699

Hej hej på er alla!
    Kyoko: vad tråkigt att ni inte fick "vinna" en budgivning den här gången heller. Det har varit helt sjuka huspriser.. Här i Sundsvall har det typ varit dubbla utgångsbudet nästan varje gång något hus ska säljas. Men nu har det faktiskt lugna ned sig. Behöver jag säga att jag tackar vår lyckliga stjärna att vi köpte vårt hus när vi gjorde det. Vi fick köpa det för 1.2 miljoner, då hade vi dessutom prutat ifrån 1.5 miljoner... nu är det värderat till 2 miljoner..... Någongång ibland så har man tur. Du ska se att det säkert löser sig Kyoko.

Annhan: Vad trist att det inte funkar bra. Kan tro att det är jobbigt att "leka" med hormonerna på det sättet. Håller tummarna för att det går vägen till slut.

Nu måste jag kila iväg.
    Håller tummarna för er andra också som ligger i startgroparna.

Tess

• iliaca

Idag var vi äntligen på rmc och träffade vår läkare och en genetiker. Nu ska det skickas remiss till Stockholm. Kanske börjar vår behandling efter jul någon gång. Innan har allt det här med pgd varit något som har legat längre fram i tiden, men efter idag känns det som behandlingen är nära. Vi kommer verkligen att gå igenom behandlingen! Lycklig!

• MallaMojs
    iliaca skrev 2007-10-23 19:16:37 följande:
    Idag var vi äntligen på rmc och träffade vår läkare och en genetiker. Nu ska det skickas remiss till Stockholm. Kanske börjar vår behandling efter jul någon gång. Innan har allt det här med pgd varit något som har legat längre fram i tiden, men efter idag känns det som behandlingen är nära. Vi kommer verkligen att gå igenom behandlingen! Lycklig!
    Hääärligt. Grattis till ett steg närmare...
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!