• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Nånting

Åh vad roligt det var att läsa ikapp veckans inlägg.

Grattis Nizen!!! Tänk att glädje kan verkligen sprida sig. Jag har ju inte bott här i tråden så länge men jag blev ändå så glad att tårarna började rinna här när jag läste om det underbara beskedet.

• FångaDagen

Nizen; åhhhhhhhh, grattis!!!!!!!!!!!!!! Blir också så himla glad för er skull. Åh, jag finner inga ord. Hur reagerade din sambo? Har ni berättat för storesyster ?

Åhh, varma varma grattiskramar!!!

• Nizen

Tack så jätte mycket för alla gratulationer, det är verkligen helt overkligt! Jag tror inte att läkaren hörde vad jag sa haha för jag bara storgrät under hela samtalet, eller, iallafall ifrån det att han sa att allt såg hur bra ut som helst

R vart superchockad och helt överlycklig, ett friskt barn OCH en son, det kan liksom inte bli bättre, även om han säger att det absolut inte spelar någon roll Man är liksom inte i posiion att önska sig ett kön men nu så får vi uppleva att ha en av varje!

Denize, ja hon är ju superglad men poängterar att hennes leksaker än HENNES och att lillebror bara för LÅNA dom haha
    Men hon längtar och har frågat nääääääääääääär kommer han uuuut Så det ordnar sig nog

• annhan

Får man låna några tummar imorgon?
    Då ska jag nämligen göra ett nytt vul + blodprov för att se om den extra spraydosen (10 dagars extra sprayning) har gjort susen.. Vill ju komma vidare och börja med gonal-f som väntar i kylen.

Känns inte alls så roligt. Blä.

• Nånting

I morgon ska vi lämna kromosomprover(blodprov) igen. De ska prova ut proberna som finns tillgängliga på oss båda för att se att det funkar....iallafall så tror jag att det är det de ska göra. Är prober samma som markörer? Det är så mycket konstiga ord och begrepp man lär sig så huvudet är fullt känns det som. Hur som helst ska det ta ett par veckor och sedan blir vi förhoppningsvis kallade för att dra igång med vårt första PGD-försök. Det känns overkligt.

• MallaMojs

annhan - jag håller tummen stenhårt för dig. Nu måste det se bra ut tycker jag!!! Hoppas hoppas

ingenting - jag har ingen aning om vad prober och markörer är Men jag håller såklart tummen för dig också

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Nizen

Annhan - Det är så tradigt att få stanna upp mitt i allt Jag fick ju också spraya väldans länge sist, hela 6 veckor men sen gick det vägen till nästa steg så det ska det göra för dig med denna gång!!!

Jag håller mina tummar såklart!

ingenting - Jag vet inte heller vad skillnaden är, på oss var dom tvugna att kolla så att vi som par inte hade samma CAG repetitioner på vår kromosom 4 så att man med säkerhet kunde fastställa vilken som kom från vilken partner, kanske är något liknande?? Har för mig att Kyoko har pratat om markörer, hon kanske vet??
    Iallafall så håller jag också tummarna för er skull att allt ska funka som det ska och att ni ska kunna dra igång med behandlingen snarast!!!

• Kyoko

Nizen:
    Har läst att lillebror är frisk med tårar rinnande utför mina kinder. Tänk vännen ibland vänder motgångarna faktiskt och även om du har kommande svårigheter att vänta med din man så kan ni iallafall nu slappna av och veta att han inte bär på samma förutsättningar till sjukdom. Så otroligt glad för din skull och du förtjänar verkligen en medgång nu Ibland är verkligeten vackrare än ens egna farhågor!

Annhan:
    Hur har det gått har tumhållningen lyckats?

Ingenting:
    Tror att det är samma sak en probe är en slags spårmarkör som är designad för att söka upp just de kromosomer man behöver kontrollera. I vårt fall så har ju jag en enkel translokation och då finns det redan prober färdiga men i vissa fall med mer sällsynta fall så måste man prova ut nya vilket kan ta ett par veckors tid om jag inte minns fel. Hoppas det går så fort som möjligt!

Själv går jag och väntar på mensen just nu som skulle ha dykt upp i fredags eller lördags. Det är så typiskt att bara för att den måste komma så är den sen. Dessutom är jag lite deppig för det blev inget hus. Det gick upp från 750 000 till 1 650 000! En helt sjuk utveckling blir så arggggg att vi aldrig är de som går vinnande ur budgivning. Ja suck idag är det deppigt värre hoppas ni andra mår bättre!

• annhan

Hej alla goa töser.

Tack för era tummar men... nä. I'll keep spraying! Blodprovet hade fått ett bättre värde (östradiolvärdet) men inte helt bra än. Troligtvis beror detta på en cysta (läkaren idag tyckte sig se en sådan på ena äggstocken, men hon var inte säker). Slemhinnan var för tjock också, så jag fick en injektion progesteron för att få "mens". Ska ringa dit när jag fått mens för att få tid för nytt vul + blodprov.

Gissa om jag är måttligt less på detta nu? Det är nästan så att jag funderar på om vi ska försöka själva - igen. För jag mår så kasst av denna hormonkarusell.

Nizen: Åh, så du fick också spraya länge och väl? Ökades din spraydos till x 4 istället för x 3?

kram på er allihop!

• annhan

Kyoko; Beklagar den skenande budgivningen. Trist sånt där, när ett hus man verkligen gillar skenar upp skyhögt! Du får tänka som så, det var inte meningen att ni skulle ha just DET huset. Lycka till på kommande visningar/budgivningar!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!