• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Nizen

Malla - Dr Bui sa att han ringer mig oavsett resultatet nu på fredag eller senast på måndag med resultatet!

Sogo - Tack gumman! Just nu är allt kaos och alla känslor är upp och ner, allt hade känts annorlunda om det hade varit en liten cellklump därinne, men det va för sent gånget för det.

• Nizen

Anna73

Jag har idag gjort ett moderkaksprov för att se om barnet jag bär på har ärvt samma sjukdom som sin far.

Det här barnet kom inte till genom PGD, vi har gjort 2 behandlingar som resulterat i graviditet men tyvärr slutat i missfall. Vi trodde inte att vi skulle få fler behandlingar och har inte riktigt tid att vänta heller eftersom min man är sjuk och vi vill att barnen ska få ut det bästa av sin pappa innan han blir sjuk och går bort.

Kram

• iliaca

Ja, dagarna flyter fram i rask takt. Snart är det tisdag! Är ute på praktik inom min utbildning så jag har mycket att fylla hjärnan med just nu. Men på kvällarna blir det mycket tankar på det kommande mötet. Jag längtar dit, men är samtidigt lite nervös. Tänk, om allt vill sig väl är vi kanske igång med behandlingen om några månader.

Nizen: Jag håller oxå tummarna för dig!

• iliaca

Anna73: Jag håller även tummarna för dig!

• MallaMojs

Nizen - åhh, men det är inte alltför många hemska dagar dit då!! Jag håller tummarna så knogarna vitnar

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FångaDagen

Zanila, Tack för tummarna

Nizen, vad skönt ändå att ni kan få resultate så pass snabbt. Och jag vet inte om det är någon tröst men även om du hade varit i vecka 11+0 så hade du sett ungefär samma sak på ultraljudsskärmen. Men jag förstår ändå vad du menar och en tvåstegsavbrytande abort undviker man ju helst. Men nu ska det inte behöva bli en abort, tjejen. Dr. Bui ska ringa med positiva besked!!! Jag tänker på dig jättemycket och hoppas att väntan blir så lite smärtfyllt och jobbig som möjlig. Stora varma kramar till dig!!!

Och kramar till alla andra också!

• Kyoko

Nizen:
    Skall inte säga att jag förstår hur stark din ångest är nu men att den finns där och att den är stark har jag full förståelse för. Att se den lilla sprattla gör ju att allt blir så verkligt, att det ligger ert älskade barn där inne och då blir ju förslusten så mycket tyngre att bära! Jag kommer hålla mina tummar för dig och att reultatet blir det ni behöver så att ni sedan kan få slappna av ända in i mål.

FD:
    Ja för dig med håller jag ju tummarna. Tänk så fort en vecka går och när jag sitter och väntar nerväöst på besked om huset väntar du på ännu mer nervösa besked om det är en eller två som huserar där inne. Du vet vad jag hoppas av hela mitt hjärta att ni snart skall få komma på två namn istället för ett

• MallaMojs
    FD - en utav dom ska ju heta Mallamojs Jag kniiiper ena tummen för dig å den andra för Nizen
    *~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kyoko

ha ha FD då får väl den andra heta Kyoko Blir skoj om det nu råkar vara två små killar och höra er ropa på Mallamojs och Kyoko till två små buspojkar! Håller tummen nu tjejen för att det blir som vi alla hoppas, hoppas HOPPAS!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!