Hej tjejer. Jag har också varit med om att remisser försvinner. Det gäller att ligga på och vara tjatig och dryg. För när det kommer fram att det är sjukhuset som strulat blir det faktiskt mest pinsamt för dem. En gång försvann vår remiss inför ett moderkaksprov. Himla tur att jag hade lite koll där och blev misstänksam när jag aldrig fick någon kallelse.
Jag har heller inte hört att det ska påverka livmoderns förmåga att bli gravid för att man haft missfall. Men samtidigt kan jag kanske tänka mig att det ju är en liten påfrestning, men livmodern som resten av kroppen borde ju ha en förmåga att läka sig. Jag brukar tänka på kvinnor som föder barn på barn. Sådana som har en hel härlig barnaskara på typ 10-12 barn. På något vis så måste väl ändå det vara en ännu större påfrestning, eller är det inte det för att de går tiden ut och allt har sin naturliga gång? Ja, jag vet inte, men jag är i alla fall gravid för åttonde gången nu. Tredje gången med PGD och jag vet i och för sig med mig att jag är otroligt fertil, men samtidigt så borde ju det alltså ha påverkats. Jag har ju också gjort tre aborter, varav två har varit sena tvåstegsabrytande med skrapningar, och det om något borde ju verkligen vara "tufft" för livmodern.
Sen kan jag skriva under på att själva PGD-behandlingen är tuff, men inte så pass tuff att jag skulle välja att inte göra den. Det är en period man får ta sig igenom och som förhoppningsvis så småningom mynnar ut i det vi alla önskar.
Varma kramar!