• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Therese6699

Oj här var det verkligen fart i tråden!

Nizen, jag förstår precis din känsla och jag håller inte riktigt med psykologen när hon säger att man tar för mycket avstånd. Om man får ett positivt besked så har man faktiskt sex månader på sig att få in rätt känsla. Bortträngningen tar man ju till för att man inte vill bli knäckt av ett negativt resultat. Så var det för mig i alla fall och jag hade då inga problem med att ställa om till att bli glad och lycklig.

FD: GRATTIIIIIIIIIIIS!! du ska nog  se att du kan slappna av och känna dig glad och lycklig tids nog.

Kyoko... ¨finemangs, med positivt besked.

Tess

• FångaDagen

Kyoko: Åhh, åh, åh!!!! Det är ju helt fantastiskt. Idag när jag pratade med Anette och hon berätta för mig att de haft möte i dagarna tänkte jag nästan säga att, "Jag vet, och se nu till att ge Kyoko fler försök". Men jag fegade ur . Men tack och lov löste det sig ju ändå

Första ultraljudet blir torsdag den 11 oktober. Då är jag 6+3 om jag fortfarande är gravid då. Ser fram emot det vul:et så himla mycket. Tror att jag kanske kan lugna ner mig lite och bli lite gladare om det ser bra ut då.

Ja, kram på er vänner och jättetack för att ni är så engagerade i mitt öde. Me love you longtime!!!

• Erka

Kyoko: KUUUL!!! *glad för er*     Är den där Anette nån ni kan skicka upp hit till skogen så kan hon kanske banka lite vett i min läkare...?  

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • annhan

Kyoko: åååh vilken glädje! Anette är verkligen en klippa.

Sogo: Jag får snällt spraya på ett tag till. Börjar inte med sprutor förrän den 9 okt.

Trevlig helg!!

• MallaMojs

Tjohooo å grattis Kyoko till flera försök - förhoppningsvis räcker det med ETT till snaaart

FD - åhh, så spännande med vul. Jag höll på å spy av nervositet innan...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • FångaDagen

Malla, jag håller på att spy varje dag av nervositet Nej, fullt så illa är det inte, men nästan...

Idag skulle T fyllt fyra år. Jag och M var på kyrkogården och tände ett ljus och lade en liten blomma på "vår" plats. När vi kom låg redan en bukett där med Kärleksört och jag sa direkt till M att den var från hans föräldrar. Ringde när vi kom hem och det stämde. Det har varit samma sak flera år. Helt utan att vi visste det från början har vi alltså valt samma plats i minneslunden för lilla T. Det känns bra. Det var en fin stund men vi fällde några tårar. När vi stod där och höll om varandra så sa jag att jag hoppas att vi snart får syskon. Då började vi skratta lite och sa att så har vi ju sagt hur många gånger som helst nu. Men hoppas att vår önskan slår in denna gång.

Är lite rädd dock, då jag inte känner mig så jättegravid. Känns lite som det gjorde efter frysåterföringen då jag testade plus utan att det blev något. Men jag hoppas jag har fel.

Varma kramar på er och ha en riktigt skön lördag kväll och en nice söndag!

• MallaMojs

FD - men det kan ju kännas sååå olika när man är gravid ju - tycker jag iaf eller? Jag tycker du verkligen ska försöööka att inte överanalysera själva känslorna i kroppen såhär tidigt, men det är ju så j*vla lätt för mig å sitta här å säga Jag tänker på dig iaf, och det kommer gå superduperbra på vul Löööv!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • iliaca

Tack för alla välkomnanden! Det känns som det är många här som förstår varandra och jag känner mig välkommen på den här tråden.

• Klara69

Har hander det grejjer som sagt. GRATTIS FD!!! Vad harligt! Forstar att det kanns oroligt, men forsok att njuta lite. Vi haller val tummarna far att bada tva vill stanna da Det vore ju toppen med ett par till tvillingar i traden!

GRATTIS Kyoko ocksa. Vilken lattnad att fa det beskedet. Nar far ni kora nasta omgang mantro?

• iliaca

Ni som har gått igenom PGD, är det någon av er som har studerat under tiden? Hur har det då fungerat för er? Jag pluggar och är snart halvvägs i utbildningen (drygt 1,5 år kvar). Går det att kombinera? Vår läkare o vår genetiker har sagt att det är väldigt jobbigt att gå igenom PGD. Det kräver ju en hel del av en när man läser oxå. Jag vill såååå gärna ha båda. Fast väntetiden till PGD är kanske lång. Hinner kanske gå färdigt skolan först. I nuläget väntar vi på tid till ett möte för att skicka remisser till Stockholm. Hur fort har det gått för er efter att remisserna har blivit skickade?

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!