• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • Anna73

Ska ringa Malmö idag o höra om dom fått remissen...

Nån här som går i Malmö???

Hjärtekramar Anna

• annhan

I mitt fall beror det på en mutation i kromosompar 10.

Hu vilket hemskt humör jag har av sprayen. Klimakterievallningar som heter duga också, men vad gör man inte? Börjar med sprutor den 9 okt, och sedan är det prel. ÄP den 22 okt. Gissa vem som längtar?

Dock är det en ny delkurs som startar just i den vevan, så i värsta fall missar jag första föreläsningen. Vad tycker ni, ska jag kontakta föreläsaren och be om overheadbilder eller liknande för att ha en chans att få lite info om vad som sades? Det är en intressant och intensiv kurs, vill ju inte missa mer än nödvändigt. Även om föreläsningar är frivilliga, så är det ju bra om man deltar..
    Hur hade ni gjort? 2 föreläsningar kommer jag troligtvis att missa. ET krockar nog med en också nämligen.. Dumt att föreläsningen är förlagd på eftermiddagen, annars hade det ju funkat, i alla fall på ET-dagen..

Kram på er allihop.

• MallaMojs

annhan - ja, mejla föreläsaren och be om oh-bilder eller så Klart hon/han får ställa upp med det! Jag avskydde att missa föreläsningar, de är ju sååå nyttiga (läs då slipper man läsa sig till allt, säger lata Malla ) !!

Härligt med klimakteriekänningar!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Nizen

Hej alla tjejer!!

Det är såå länge sedan jag va inne, har verkligen saknat er allihop!! Det har hänt så mycket här inne så man blir alldeles snurrig! Jag har fått tid till MKP den 17:e Oktober hos Dr Bui, det känns tryggt att det är han som ska göra provet.
    Jag är glad men väldigt avståndstagande till graviditeten, lite för mycket tycker min psykolog men det här är det enda sättet jag kan ta mig igenom det här. Till råga på allt ringde Anette igår med en ny tid för behandling, i vecka 50... Jag kunde inte få ur mig att jag är gravid och allt det där utan skulle höra av mig när jag får min nästa mens... Usch...

Jag drömmer om missfall och massa annat rörande bebisar, det är jobbigt att inte få vila ens i drömmarna, men det undermedvetna jobbar väl när jag inte kan spjärna emot lika väl som i vaket tillstånd.
    Jag har iallafall varit på inskrivningen och allt såg bra ut, beräknat BF enligt sista mens är 08-04-30 och enligt UL 08-05-06.

FD - Hur går det för dig??
    Kyoko - Fått nån ny tid?

Ni andra som är på G, lycka till!!

• MallaMojs

Nizen - hääärligt att se dig här iaf Vi har tänkt på dig!! Å vad bra att det är dr. Bui meee like!!! Håller tummen!!

Pssst!! Kolla in FD's blogg NUUU!!!

• iliaca

Hej! Jag är ny här och vill hänga med er här på IVF/PGD-tråden. I våras fick jag reda på att jag är bärare av en balanserad translokation (kromosom 1 och 11). Efter fyra år med ett antal missfall fick vi nu en förklaring till våra skaffa barn problem. Nu väntar vi på en kallelse till ett möte där remisser ska ordnas till pgd-behandling. Det känns skönt att ha hittat er som är i samma situation. Det är lätt att känna sig ensam och man har ju många tankar och funderingar. /iliaca

• MallaMojs

Men OJ vad många nya ansikten det dyker upp - det är ju inte alls bra, samtidigt som det är bra att ni kommer HIT

Välkommen till oss, iliaca!! När tror du att det ni får kallelse då?

• iliaca

Vår läkare sa att vi kunde vänta oss en kallelse i slutet av augusti. Den har ännu inte dykt upp. Har ringt kollat.Mötet ska äga rum på reproduktionsmedicinska kliniken och vår läkare har skickat dit ett brev ang oss. Kommer inte kallelsen snart så ska jag ringa dit.

• MallaMojs
    iliaca skrev 2007-09-27 15:19:01 följande:
    Vår läkare sa att vi kunde vänta oss en kallelse i slutet av augusti. Den har ännu inte dykt upp. Har ringt kollat.Mötet ska äga rum på reproduktionsmedicinska kliniken och vår läkare har skickat dit ett brev ang oss. Kommer inte kallelsen snart så ska jag ringa dit.
    Vart  bor du då? Hoppas den dyker upp snart så ni kan komma igång...
Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!