• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • iliaca

Jag bor utanför Lund och mötet med läkare och genetiker ska vara i Malmö.Ja, hoppas... Grattis till dina töser!

• iliaca

Oj, Malmö ja blev en länk. Det var ju inte meningen.

• MallaMojs

Tack - mina PGD-tvillingar ja

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Kyoko

Hej igen tjejer,

Tillbaka från Roma med en stor trötthet men mycket upplevelser i bagaget.

Ser att både nya och gamla ansikten varit inne här medans jag varit borta. Så jag säger välkommen till er nya speciellt som jag ser en del mutanter liksom jag = balanserade translokationer.

Har inte fått någon ny tid ännu så här går man i väntans tider men inte så underbara som de kan vara.

FD:

Kan inte sluta le och om jag fortsätter så går huvudet i två delar!

Nizen:
    Skönt att se dig tillbka här inne vännen. Åhhh vilken nervös väntan det måste vara. Förstår att du nu förtränger för att orka. Men när det besked kommer som du väntar på "så kommer kommer alla känslorna på en och samma gång". Kommer verkligen hålla mina tummar.

annhan:
    Så skönt att ha ett datum som är relativt nära i tid. Så du är väl next på tur om jag inte minns fel

iliaca
    Välkommen till oss här inne. Säger bara ring och kolla för min remiss slarvades bort på vägen.

Skönt att jag kan le åt andra för här gäller bara mer väntan. Ringde till KS idag men inget besked ännu tidigast under nästa vecka.

• iliaca

Kyoko:
    Jag ska ringa rmc imorgon. Hoppas att remissen inte är på villovägar. Även om man har fått en ängels tålamod så är det ju skönt om något går smidigt. Jag håller tummarna för dig att du får besked i början av nästa vecka. Då är det bara ett fåtal dagar kvar...

• FångaDagen

iliaca, Välkommen till oss

Ja, jag har ju testat plus då och det känns verkligen hur bra som helst. Men jag kan inte hjälpa att jag som vanligt ändå har svårt för att glädjas. Jag vet ju så väl att det fortfarande är så mycket som kan gå galet. Men samtidigt så känns det lite som att vi har haft vår skörd av misslyckade försök nu, så kanske...

Sen så måste jag ju berätta en sak till. Ni kommer säkert tycka att jag är helknasig. Men ända sedan jag var barn har jag varit ganska säker på att jag ska få tvillingar. Så när vi vid första PGD-försöket "bara" fick ett embryo tillbaks så kände jag någonstans att det inte skulle lyckas. Nu när jag faktiskt har fått två tillbaks så känns hoppet lite större. Nu vet jag ju inte om båda har fäst (eller kanske har fEst ), men chansen finns ju i alla fall denna gång. Sen var jag och spådde mig också samma dag som jag testade plus efter frysåterföringen. Min svägerska hade bokat tid åt oss båda och drog med mig dit. Jag frågade ju om graviditet men hon sa att hon inte såg någon. Då sa jag att jag var gravid och då tog hon mina händer. Det hon sa då var "Jag får först ett ja, sen ett nej. Men ni kommer ha två barn inom två år." Ja, jag vet att jag är helknäpp och ni tror säkert inte på sådant här heller. Vet inte om jag gör det heller faktiskt. Tar det absolut med en nypa salt. Men min egen känsla som jag haft sedan barndomen känns stark på något konstigt vis. Ja, ja...svammel svammel svammel. Vad gör man inte för att ge sig själv lite hopp?!?

Kramar om er alla!

TACK för alla gratulationer också

• Sogo

FD:Magkänsla/intution skall ALDRIG negligeras. Jag tror absolut att tron kan försätta berg.
    Berätta gärna när det är dags för första UL. Håller förstås tummarna för två, vet ju hur underbart det är. Eller hur MM?!

Ilaca: Välkommen hit. Vi är många som har gått igenom samma sak som du så här kan du känna dig lite hemma.

Kyoko: Man kan inte åka till Rom utan att dela med sig av sina upplevelser. Vad tyckte du??

Nizen:Såå skönt att höra av dig. Trodde kanske din frånvaro berodde på att ngt gått illa. Skönt med Dr Bui, me like too.

Annhan: Har du inte sprayat väldigt länge?? Känns som det var länge kvar till sprutorna?

Tjingeling från Sogo

• Kyoko
    Kommer bara in lite stressat och kort och berättar att vi har fått OK på fler försök. Men vet inte när ännu för det skall planeras men underbara A ringde och sa att vi fått OK
  • Sogo

Oooo, härligt Kyoko. Va - det måste väl kännas som en sten som föll från din axlar. Jag menar - nu får ni ju i alla fall en ny chans.

GRATTIS!!

• fia72

Grattis Kyoko! Hoppas att det blir snart... Vänta är ju aldrig kul, det vet vi ju alla!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!