Hum, lustigt nog kom otroheten på tal hemma hos oss idag, när maken var hemma o lunchade. Min man verkar ha stor förståelse för att mitt förtroende kanske inte är som det en gång var och han har förståelse för ifall det aldrig blir så igen. Anledningent ill att det kom upp var att han i fredags var ute med några jobbarkompisar och en av dem, en tjej som är ihop med en av de andra jobbarkompisarna, satte sig i min mans knä och de pratade. Han gillar inte henne på så vis och tycker inte hon är ngt särskilt het heller. HOn är en sån lite "flamsig" typ och att hon sitter i någons knä är inget konstigt, och om det hade varit någon sådan "vibb" mellan dom hade hon nog aldrig gjort det, hon är en snäll tjej. Men pojkvännen menade att min man tog henne på brösten. Vilket min man säger inte är sannt och jag tror honom. Skulle han göra ngt så är han ju inte så dum att han går på en av våra kompisar. Hur som helst, när vi pratar om detta så säger han att: Jag förstår om du inte kan lita på mig, men jag gjorde det inte, jag looooovar. Jag förstår om du aldrig mera kan lita ordentligt på mig men jag kommer aldrig någonsin att göra om det där, hur skall jag kunna riskera det här (=fina lilla familijen och underbara små killarna).
I vårat fall, där hanverkligen ångrar sig, så är det en konsekvens av hans agerande, att förtroendet inte är på topp. Å andra sidan så har jag större förtroende för honom än vad han tror också,men tycker han har gjort sig förtjänt av det, vi har bygt upp det hela sten för sten.