Jag anade inget om min mans otrohet i flera flera månader. Nu i efterhand är jag medveten om alla tecken som tydde på det, men då var jag så naiv att jag trodde att min man aldrig skulle ljuga för mig och absolut inte bedra mig på detta sätt. Jag tom pratade om sånt med mina kompisar och sa bestämt att min man är absolut inte den typen som skulle kunna göra det mot mig. Sen har jag läst några mail från hans hemliga postadress och ville veta vad han höll på med. Då erkände han allting. Men det svåraste var att han inte visste vad han ville dvs vara med mig eller byta ut mig och leva med henne. Det var det jobbigaste. För om han erkände och ångrade sig och bad om förlåtelse, etc då skulle jag ha fått chansen att tänka på saken och bestämma mig hur jag vill ha det. Men det dröjde flera dagar då både han och jag funderade på vad vi ville. Sen bad han om förlåtelse och allt detta, men ni förstår... det hände inte på en gång.
Hoppas, min första tanke var att skilja mig och leva ett liv själv. Jag har inte varit singel sedan 11 år tillbaka och har aldrig levt själv. Jag är så sugen på att prova det! För mig var det största fördelen med hans otrohet att jag fick möjligheten till ett eventuellt singelliv!
En annan fråga: har ni aldrig tänkt tanken att vara otrogna själva efter att er partner har varit det? Ett tag trodde jag att det skulle underlätta för mig att förstå honom om jag också vore otrogen. Byta offer-rollen och vara den som är otrogen.