• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • Anonym (456)

Okej, jag ringde för att boka tid till mig själv idag. Då sa hon på gyn (mkt trevlig kvinna) att i sådana här situationer så ska båda testa sig. Alltså när en part haft oskyddat sex med en annan.

Så tjejer, testa er! Jag har tid på torsdag. Min sambo fick prata med en helt annan person idag som sa; Såklart du ska testa dig på en gång fastän inga symptom märks.
    Så på måndag ska han testa sig iaf. Och han vet inte att jag ska göra det också...

• Anonym (Frun)

*Håller tummarna* Men inget sex mellan det du har testat dig och han har fått svaret!

• Anonym (detsamma)

456, vart ringer man? Vad bra att du fick tid så fort. Vilka sjukdomar letar de efter?

Frun, vad menar du med att du känner dig lite avskärmad från dig själv?

Igår kväll tänkte jag på en sak: att läsa och skriva i olika trådar kan vara bra, men samtidigt känner jag nu att det gör att jag tänker på det som har hänt ännu mer. Jag blir ledsen av att läsa att det händer med så många.

Jag tror att jag vill testa att inte tänka på otroheten inom en vecka: inte läsa om det, inte skriva, inte prata. Inte tänka är det väl som är det svåraste, men om jag tänker på det tvingar jag mig själv att tänka på något annat. Det ska jag testa! Kanske from måndag...

• Anonym (detsamma)

Förresten, är det inte så att vissa könssjukdomar visar sig bara efter några månader?

• Anonym (Frun)

Lite avstängd och bortdomnad liksom. Inte riktigt i kontakt med mina känslor.

Min man har reagerat på att jag alltid är extra låg när jag suttit framför datorn... Det är kanske ingen dum ide att låta bli och se vad som händer...

Vi kan prata om hur det var nästa måndag kanske?

• Anonym (detsamma)

Din man har nog rätt. Jag märker på mig själv att jag är låg efter att ha suttit här. Vi kan testa tillsammans att låta bli nätet (med otrohets-sidor) under en vecka och sen kan vi utvärdera våra känslor.

• Anonym (Frun)

Ok! Men jag kommer sakna er...

• Anonym (Nr 16)

jag blir oxå lite låg av att sitta här men samtidigt vet man att man inte är ensam.

• Anonym (Frun)

Precis. Och jag vet att det finns andra som verkligen förstår... Men en veckas test?

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...