Angående skvaller känner jag numera som (Frun) att jag kan gå med rak rygg och att skvallret säkert avtagit.
Idag är det 6 månader sedan som jag fick veta och jag måste ge mig själv en stor applåd för att jag orkat och ändå står där jag står idag! Och efter så här hmm.. inte lång tid för mig, men lång "skvallertid" så vet man ju själv. Vad som hände för ett halvår sedan är väl inte intressant längre? Iallafall tycker inte jag det på skvaller jag hör :P Så jag antar att folk har annat att prata om nu :)
Tillit är något som byggs upp igen steg för steg tror jag. På ett sätt tycker jag att jag kommit en ganska bra bit där med, men att det ändå är långt kvar.
För varje bit som raserat ska en ny bit byggas upp. Denna bit ska vara "starkare" än den förra. Den innehåller mkt negativt som ska sättas samman till en positiv sak- tillit. Klart att det ska ta tid.
Jag ältar fortfarande ganska ofta, men på lång väg inte lika mkt som förut. Jag tänker också ofta på han otrohet, men vet ni vad?
Igår när jag gick och la mig, gick det upp en sak för mig.. jag hade inte tänkt en sådan tanke på hela dagen! För mig känns det faktisk som en jättestor grej, fast nu tänkte jag ju ändå tanken att jag "inte tänkt tanken". Haha, men det är ett framsteg! Alla små saker räknas!