Hoppas..., jag lider med dig. Jag blev som sagt också bedragen när jag var gravid. Och deras förhållande fortsatte efter förlossningen också. Trots att vår dotter föddes två månader för tidigt; vi låg på sjukhuset en månad och hade det kämpigt efteråt också hemma med henne. Enligt honom träffades de inte under sjukhusvistelsen, men efter att vi kommit hem... Starka känslor var det mellan dem, eftersom de har pratat om en gemensamt liv. Hon visste både att jag var gravid och att vi har fått ett prematurbarn. Vilka människor?! Jag kan dock inte vara förbannad på henne personligen, eftersom jag tror att det alltid finns någon som man kan vara otrogen med om man själv vill. Min man skulle hittat någon annan. Jag är däremot mycket oroligt eftersom det visade sig att vi har helt olika värderingar med min man. Om han kan göra en sådan grej mot en som han ändå älskar (dvs mig och vår dotter)... vad är han för sorts människa? Tycker han mer om en kvinna som har sådan låg moral som tjejen han har varit tillsammans med än mig? Han älskade den tjejen också, lovat massor till henne och sedan lämnar han henne ändå när han hittar tillbaka till mig. Kan jag planera ett liv med honom? Jag tänker ofta nuförtiden på att det är bara nuet som är säker. Det förflutna är ruttet och framtiden är osäker. Men jag vet inte om jag kan leva bara i nuet. Ibland känns det så att det vore bättre om jag använde tiden som jag har nu för att repa mig, resa på mig, börja ett nytt liv utan honom. Och det känner jag trots att vi har det kanonbra nu. Jag har såna dagar som idag, när jag inte kan tänka positivt, när jag bara ältar. Och numera har han inte viljan att prata mer om dessa saker. Vi har bestämt oss för att gå vidare tillsammans och då vill han att vi ska koncentrera oss på framtiden.