• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • JePaLuLi

Lilla Mjau: Ja man kan ju hoppas. Men det blir väl som vanligt att man hoppas och så kommer tantjäklen på besök

Väntar, längtar, hoppas...
  • Lilla Mjau

JennyoPatrik: Ja tyvärr är det ju så alldeles för ofta *blä*

- Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • Hannas

Jag hade igen känningar i mitten av buken. Alldeles nyss när jag gick ut med hunden stack det till ordentligt under några minuter. Tänkte att det faktiskt är möjligt att det var ägget som fäste nu först (fast jag trodde det var därför det stack till redan för fem dar sedan) Men idag är det ju ca 8 dagar sedan ÄL och en möjlig befruktning, så det kunde ju vara så... Det skulle betyda att det är först nu som några möjliga andra symtom kan dyka upp.

Jaa, så här kan man hålla på i en evighet. Eller fram till mensen i varje fall...

• Tessan79

Liten uppdatering från mig:

Igår hade jag rosa frägade blödningar under hela dagen som jag trodde skulle vara förstadiet till mensen, men idag...NOTHING så hoppas att det var en nidblödning.Har också haft ett par rejäla stickningar idag så vem vet..Annars är man tecken fri
    Någon mer än jag som vill ha svar typ.... NU!!

Håller tummarna för oss allihop. Styrkekramar till er tjejer

BIM LISTAN
    CanelaCaliente - 20 mars
    Tessan 79 - 21 mars
    Linjo82 - 21 mars
    Pearls - 21 mars
    Amanda 17 Småland - 23 mars
    Smülschen - 23 mars
    Störtis - 23 mars, ÄL 9/3, sex 5/3, 6/3, 7/3, 9/4 2 ggr, 10/3
    Önska - 23 mars
    Hannas - 23 mars, ÄL 8-9/3, sex 5/3, 7/3, 8/3
    Zagolik-23 mars , äl 8+9/3,sex 4/3,7/3,8/3,9/3,10/3,11/3
    Lilla Mjau 23 mars, äl 8+9
    Linn83 - 23 mars, äl 7+8, sex: 4-5/3, 7/3, 9-11/3
    Valkyrian- 23 mars
    Mia Jennie - 24 mars
    Novaliss - 24 mars, ÄL 9/3, sex 5/4, 6/4, 8/4, 2 ggr 10/3
    JennyoPatrik - BIM 24 mars
    Jenny nkpg - 25 mars
    Piluttan - 25 mars
    hellenaK - 25 mars
    Norpan 1 - 28 mars
    Monni21 - 31mars

• Hannas

Hej mina vänner!

Jag måste bara skriva för jag är så glad. Vet inte om ni läst det, men jag har kännt mig lite ensam här hemma med min bottenlösa längtan efter att bli gravid. Min sambo vill alltså gärna ha barn, men känner inte alls samma akuta längtan, även om det var hans initiativ att sätta igång och försöka på hösten. Men om det inte var för att det var så viktigt för mig så skulle han bra ha kunnat vänta i fem år till...

Nu är han på arbetsresa och vi satt och msn:ade tidigare idag. Då berättade han plötsligt att han hade drömt att han fick barn. Sen frågade han om inte vi kunde göra ett intensiv-försök nästa månad ifall det inte blir något den här gången. "Kan vi inte ha sex varje dag i en vecka så det blir nåt", frågade han. Helt underbart att höra det av honom. Nu känns det inte lika jobbigt att få ett minus, jag fick nya krafter att orka hålla på.

Jag gick genast till apoteket och skaffade mig lite nya tester och multivitamin+folsyre-piller för folk som vill bli gravida. För nu jävlar.

• Hannas

hmmm, varför stiger inte tråden trots att jag precis skrivit i den?

• Hannas

vad är det här? varför har tråden hoppat från vanliga "planerar barn" till "medlemsgrupper"?
    Jag fattar ingenting.

• störtis

Hej alla!
    Hannas. Vad kul med din kille! Det är ju helt underbart och måste firas. Jag var på fest ikväll och avstod från det mesta alkoholen, tog 1 glas vin. Tänkte.... onödigt! Dock känner jag inte alls att jag är gravid....

• valkyrian

Vad skönt Hanna, inte alls kul att känna sig ensam.
    Här är det tvärtom, har ingen akut längtan med killen har.

• monni21

åh, det r så himla spännande att få läsa i denna tråden om det är någon som plussar. Snart r det dags för BIM för flera.. De som plussar kanske kan följas åt i en annan tråd där man berättar hur det går med maggen?? Min bebislängtan har verkligen växt de senaste månaderna, innan var jag inte så säker på att jag verkligen vill ha barn men nu så finns bara tanken "VILL"!

R det någon mer än jag som är lite rädd för att skaffa barn. Jag tänker mycket på om jag kan bli en bra mamma, vill verkligen göra allt rätt för mitt barn. Min sambo kommer bli en underbar pappa för han har sånt tålamod men det har inte jag.. R jätte rädd för att mitt tålamod kommer brista nr mitt barn skriker.. Någon mer som har samma tankar??

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!