• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • störtis

alltså från och med din lh-stegring och framåt, runt ÄL alltås

• Hannas

jepp, jag fick min göteborgare till sambo att följa med mig till mitt hemland i öst på några år. före det bodde vi i sverige i tre år. gbg & sthlm

• störtis

skoj, härligt att bo utomlands...

• Hannas

LH, just det, kollade bara att du var med.

den veckan cb-digitala stickan visade äl på torsdag (8/3) så hade vi sex måndag onsdag och torsdag.

vår aktivitet i sänghalmen går lite i vågor, främst beroende på hur mycket jobb vi har. (fast om jag ska tro min sambo så blir det ju en tillfällig ökning där nästa månad...) men vi har det senaste halvåret haft sex i medeltal ca 3 ggr kring äl.

• Hannas

jag har förstått att det är bra om det finns spermier färdigt i äggledarna när ägget lossnar, att det därför är viktigare att ha sex FÖRE äl än under och efter. Vet du?

• störtis

vi hade exakt samma då... hehe. Jag hade LH-stegring torsdagen, sex torsdag morgon och torsdag eftermiddag, samt fredag morgon. har haft lite ångest att vi inte även hade sex fredag eftermiddag, eftersom jag då inte visste att ÄL inträffar efter själva LH-stegringen, och till o med 24-36 timmar efter, vilket innebär att vi ju kanske missade hela skiten. Därför fick jag också svårt att tro att jag blev gravid. Vad tror du?

• störtis

ingen aning, känner mig ovetande. Däremot har jag hört att det är större chans att det blir en flicka om man har sex innan ÄL.

• störtis

Har du druckit vin föresten? from ÄL?

• Hannas

alltså, nu när jag läste mitt tidigare inlägg så insåg jag att det verkade som jag skrev att vi hade sex i medeltal 3 ggr / månad. lite mer än så har vi nog, lyckligtvis, men 3ggr/månad har vi fifflat såna tider som jag tror kunnat resultera i barn, alltså...

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!