• störtis

BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!

Någon annan än jag som precis hade ÄL och med BIM ca 23 mars?
    Har någon några symptom? Kände ni ngt speciellt dagarna efter "själva myset"? Vi försökte 3 ggr när jag hade LH-stegring! Hoppas verkligen det blir något. Det är vårt 1:a riktiga försök, vi har bara testat 1 gång innan, men då visste jag inte riktigt klart och tydligt när jag hade ÄL. Denna gång körde jag Clearblue digital Äl-tester.

Skulle vara kul att dela denna tråd med fler som försöker.

• Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!
  • Hannas

spermierna kan leva i ca 5 dagar (undantagsfall tom upp till 9 dagar) men ägget lever bara i ett dygn. det betyder att om ni hade sex två gånger på torsdag så har du alla chanser i världen att bli gravid - om det skulle hänga på tajmningen vill säga.

nä, jag har inte druckit vin, dricker så sällan att det inte är någon uppoffring att låta bli. däremot har jag ätit sushi, något som jag inte fattar hur jag skall kunna vara utan om jag får till ett pluss...

• störtis

hehe... sushi är gott, jag har druckit ett par glas vin totalt sen ÄL, kanske dumt faktiskt men jag har varit så övertygad om att jag inte ens är gravid ,första försöket liksom, hur stor chans??? dessutom det med mamma, och att jag inte har nååååååååågra symptom. Tur att vi snackas ofta! Du och jag är nog lika....

• störtis

hehe... sushi är gott, jag har druckit ett par glas vin totalt sen ÄL, kanske dumt faktiskt men jag har varit så övertygad om att jag inte ens är gravid ,första försöket liksom, hur stor chans??? dessutom det med mamma, och att jag inte har nååååååååågra symptom. Tur att vi snackas ofta! Du och jag är nog lika....

• Hannas

sa du att det är ert första försök?

det där med hur svårt din mamma hade för att bli gravid tycker jag inte du skall tänka på alls, faktiskt (lätt att säga, jag vet) det behöver verkligen inte vara något genetiskt.

jag har bara min underliga känsla i buken, som om en skalbagge kröp omkring och knapprade på livmoderväggarna, ungefär... och sen små små mjuka kramper, lite likt mensvärk, då och då. men min riktiga mensvärk är helt annorlunda, ofantligt smärtsam, och kommer inte förrän mensen har börjat ordentligt, så det är inte det.
    men de här känningarna kan absolut lika gärna vara inbillning, eller bara ett resultat av att känna efter hela tiden - det är klart man kan känna av vilken del av kroppen som helst när man är så här spiderman-lyhörd varje dag...

• Hannas

Nu skall jag dra mitt strå till stacken för en lite bättre värld. (Jag skall gå och rösta i vårt riksdagsval som äger rum idag)
    Vi hörs senare
    KRAM!

• valkyrian

Hejsan.
    Kom på en sak som är jättestörig.
    Jag har räknat på 28 dagars menscyckel men den kan lika gärna vara längre. Nov-Dec och Dec-Jan hade jag 28 dagar men jan-feb hade jag 32.
    Och om det stämmer så har jag ju inte BIM föränns typ söndag.
    Vilket är störigt.

• Lilla Mjau

Hej tjejer

Några symtom ännu? Jag har inte ens ett sketet "skensymtom"

- Mycket kan man köpa men ingen kan köpa livet - Tomas Di Leva
  • valkyrian

Jag tycker mig känna symptom

-ibland blir jag lite illamående
    -molvärk i ländryggen mellan varven
    -spända bröst
    -Plus trötthet

Men de kan varaq väldigt frankallade också så :S

• JePaLuLi

Jag är inte heller skenis denna månaden, jag som brukar ha ALLA tänkbara symptom...
    Fick nåt rödbrunt på pappret igår, hoppas så klart det var en nidis.

Väntar, längtar, hoppas...
  • valkyrian

Hihi, jag har beställt texter från testlagret.se så dom kommer imorrn. Illa.. Haha men med dom skall man tydligen kunna +:a 7 dagar efter ÄL (troligt ?!)

Svar på tråden BIM 23 mars?! Ska vi följas åt? åhh...vill bli gravid!