• zoffelie

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.
    Upp till bevis
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
  • Jan 39

Alla tycks acceptera att indianer är röda människor så varför neka till att negrer är svarta människor ?
    Vi är vita människor och kineserna är gula människor.
    Jesus älskar alla barnen.
    Gul och röd och vit och svart, gör det samma har han sagt,
    Hur någon kan tycka att det finns något rasistisk i detta övergår mitt förstånd.
    Vikingarna kallade negrer för blåmän. Rätt kul men inte rasistiskt det heller.

• rasajj

Om jag kallar det nagot sa blir det chokladboll/havreboll eller kokosboll.

Annars gillar jag den har bilden!

kalla_den_vad_du_vill.jpg

• Robot

fans inget alternativ för Niggerboll ??

• Santos v2

Jan:

Alla tycks acceptera att indianer är röda människor så varför neka till att negrer är svarta människor ?
    Vi är vita människor och kineserna är gula människor.

Lättare att se det på engelska

White Trash/Cracker - White Man
    Nigger - Black Man
    Guke - Yellow Person

Kan inte komma på nått på svenska som kan vara som White Trash eller Cracker, men låt oss säga Vitlök som jag hört här. Väldigt löjlöigt och inte alls nedlåtande enligt mig, men men.

Vitlök - Svensk/Vit
    Neger/Nigger - Svart man/Afrikan
    Guling - Gul man/Asiat

Inte går man och säger Gulingar till en vietnames eller kines.

• Santos v2

Läste nu att ordet Cracker kommer från slavarna i USA som kallade slavägarna Cracker för att det knakade om piskan när dom blev piskade.

Ganska förnedrande att bli kallad slavägare.

Kanske de svarta borde införa i sverige. Kalla vita för crackers ?

• ElinI

Jobbar ibland på ett på Café och upplever att det är många som säger
    -Jag skulle vilja ha en sån där , ja du vet, man får ju egentligen inte säga det.fniss ,fniss!
    Detta tycker jag är värre än om någon skulle säg N....boll utan att lägga någon värdering idet.

Fast de flesta säger nog Chokladboll, vilket jag själv gör med.

• Anonym (Tycker du det är dåligt att vara neger är du per definition rasist!)

Chokladboll är något helt annat, det är en kokosboll utan kokos.

• Anonym (Kuriosa)

Jag kallar den chokladboll, men när jag bjuder eller pratar med nån som inte är svensk om chokladbollen så brukar jag berätta vad den tidigare kallades som kuriosa. Min systers man (svart från england) kallar chokladbollar "My testicles" och det var roligt de första kanske 5 ggr:na men så länge han roar sig själv är det väl nåt värde i det :)

• Raggartjejen
    rasajj skrev 2006-10-03 06:07:26 följande:

Om jag kallar det nagot sa blir det chokladboll/havreboll eller kokosboll.

Annars gillar jag den har bilden!

Kokosbollar är något helt annat!
  • Anonym (Cokladboll)
    Raggartjejen skrev 2024-11-22 14:07:03 följande:
    Kokosbollar är något helt annat!
    Ja 
  • Anonym (50-talist)

Har från barnsben fått höra att det är Negerbollar.

Det fanns även i skolan en bok som vi skulle läsa eller som läraren läste som hette 10 små Negerpojkar.

Idag får man inte säga något som Svensk man ska ändra på allt och inget. Vem har bestämt att Negerbollar ska heta Chokladboll?

Det är bara så att nån Svensk kommit på nya ord för allt för att det inte ska kränka någon annan. Men har någon från det länder som är brun i hyn sagt nåt om att det inte får användas.

Sverige är så barnslig i allt. 
    En fråga till varför får personer som inte är från Sverige kalla svenska tjejer/kvinnor för Hora? Ingen som reagerar på detta.

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?