Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis
har altid sagt negerboll å kommer alltid att göra men det har INGET med mörkhyade att göra, det heter så. roligt att man inte "får" säga negerboll men man får säga negerkyss?? ^^
Och vad ska vi kalla dem för då?
Panzarlotta:
Svarta? Mörkhyade?
LadyHell:
Du får vara ignorant för förtryck och historia hur mycket du vill, men då får du vänja dig vid bli att kallad ignorant och rasist också.
Varför inte bara kalla svarta för svarta då?
Om nu neger är synonymt med svart, varför säger du inte att det är neger ute när det är mörkt,kallar svarta djur för negerdjur ,tar en kopp neger kaffe (svart kaffe) osv?
Panzarlotta: Mörkhyade tex?
Säger det ALDRIG, mina barn ska INTE läras ig detta. Sa det när jag var liten och inte förstod bättre.
Zaria
Det kanske jag gör...
Panzarlotta:
Säger du 1488 också?
Gadget
?
gadget: har aldrig blivit kallad det så men skulle nån någongång mot förmodan kalla mej raist för jag säger negerboll när jag vill ha en negerboll så ska jag berätta för dem varför jag säger så. ang negerkyssnarna så har jag inte ens en aning om vad de är utan de kom upp på disskution för ett par dagar sen och vi tyckte det va lustigt att de inte hade "förbjudit" det ordet.
Sverige är väldigt larviga måste jag säga och jag skäms nästan för att bo här när vi måste döpa om saker och sluta med andra och inte längre får vara stolta över varifrån vi kommer