Inlägg från: zoffelie |Visa alla inlägg
  • zoffelie

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.
    Upp till bevis
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
  • zoffelie
    Ängel1982 skrev 2006-07-12 09:59:59 följande:
    jag säger negerboll och guuuuuuuuud vad trött jag e på den diskussionen.
    Hahaha...Ja det är du inte ensam om. Många verkar vara det. Men inte jag ännu
    Filippinan skrev 2006-07-12 07:32:29 följande:
    Hur många gånger kan man ställa den här frågan på FL och varför? * * * Mamma till världens sötaste pojkbebis * * *
    *S* Så många  man vill. Ungefär lika många som abort trådarna eller porr
    Det råder alltid ngn hysteri på fl
  • zoffelie
    mulena skrev 2006-07-12 12:20:53 följande:
    hur kan man se ett vettigt resultat, när det finns så många alternativ? tycker det blev lite virrigt.se även förra omröstningen, eftersom du tycker det är intressant.www.familjeliv.se/Forum-5-74/m10053215.html
    Fast Ja och NEJ går väl ändå att urskjilja eller? Det tycker jag iaf. Å hade jag INTE haft massa olika svarsalternativ så hade ju garanterat ngn gnällt för det också. Man kan inte tillfredställa alla på fl. Det är omöjligt
  • zoffelie
    Baronessan skrev 2006-07-12 12:50:51 följande:
    Vad är skillanden på alternativet: "Säger negerboll. Har alltid gjort och kommer alltid göra." och alternativet "Jag säger negerboll,men inte för att kränka ngt folkslag utan för jag jag alltid sagt det."Om jag klickar i första alternativet innebär det att jag säger det för att jag alltid gjort det och för att jag tycker om att kränka folk? Just när jag vant mej vid gårdagen, så kommer idag...
    Nej,det är ingen skillnad. Det är inte att man kränker folk i första heller.
  • zoffelie
    blingring skrev 2006-07-12 13:14:59 följande:
    Jag säger i princip alltid negerboll. Är själv brun (på riktigt, inte solbränd:) och tar verkligen inte åt mig. Hört ngn enstaka som inte gillar ordet neger, om en vit säger de. Men kom igen, ett bakverk som hetat så, så länge de flesta kan minnas. Förstår inte riktigt hur man kan ta åt sig då faktiskt.
    Är det kanske så att vi svenskar tror att mörkhyade tar åt sig av ordet just för att vi själva kasnke inte hade gillat om ngt bakverk hette svennboll eller vad som helst.?!
    Jag vet inte,men det är helt klart kul att höra att alla mörkhyade tar faktistk inte åt sig.
Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?