Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis
Säger inte negerboll,och kommer inte att lära mitt barn att säga det heller, blivit kallad neger & negerslav alldeles för många år i skolan för att jag skall tycka att det är okej.
Jag säger afrikansk vänskapsboll
GARANTERAT choklad/havre/arraksboll.
INTE n-boll.
Jag säger "negerbo.. ehhh chokladboll"
Är uppväxt med benämningen negerboll men ska lära barnen att det heter chokladboll.
Jag säger negerboll och kommer inte att sluta med det.. vad mina barn (som inte är födda än, men en är på g:P) så är det upp till dem att välja. Jag tänker inte välja åt dem!
Jag säger negerboll,har alltid gjort och kränks inte av namnet på en kaka trots att jag är mulatt fast jag föredrar att kalla mig människa....
Jag säger endast chokladboll eller "kalla den vad du vill" boll. Inte negerboll alltså. Men tycker inte det är något fel med att säga negerboll.
Jag säger inte negerboll,har gjort det förr men slutat
en sak.....
det är många som skriver att dem säger negerboll
men om ni ska fika ta en god kopp kaffe med en "negerboll/chokladboll.......
säger ni jag vill ha en negerboll......?
för jag vågar inte jag säger jag vill ha den där o så pekar jag på en sånt
Jag brukade kalla det negerboll eftersom jag vuxit upp med det namnet, men numera blir det liksom helt fel att kalla det "negroball" eftersom folk har inte ar bekanta med svenska negerbollar/chokladbollar.
Kallar dem mest "my homemade swedish chocolate candy" :)