Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis
Jag har aldrig sett på cafeer att dom har negerbollar ?????? ialla fall inte på dom fik jag går på...Det brukar stå chokladboll..
cissi24... Bra skrivet! Fattar inte varför folk brusar upp så över vad man kallar en kaka för. Annat hade det ju varit om den är ful o äcklig!
hillson.. Överdriver du inte LITE nu??
Blir bara lite upprörd...*L* O slinter lite..*S*
Men om ni anser att neger är ett ord man inte säger så är det väl ganska dumt att säger negerboll? O det heter inte så längre, det heter chokladboll.
Hannah76...Svårt att lära gamla hundar o sitta..
Men jag har aldrig hört nån ta illa upp av kaknamnet! Då kanske jag skulle sadla om..
Det var ÅRATAL sedan det gick att beställa en negerboll på något kafé som jag sett.....
Det står alltid chokladboll numera. Eller havreboll om det är den ljusa varianten.
Anti 75
Nej jag överdriver inte..
Jag har många vänner som kommer från Afrika och ingen av dom vill bli kallad neger och tycker inte om ordet negerboll heller + att en av mina vänners barn blev mobbad med just ordet negerboll..
Jag tycker det handlar om respekt mot andra människor..
För mig räcker det att en människa blir kränkt för att jag ska sluta använda det ordet..
jag säger SJÄLKLART inte negerboll, det är ingen stor uppofring att lära sej säga chokladboll om man inte har gjort det tidigare. Det är väl det minsta man kan göra för att visa att man inte stödjer sånna attityder
och ni som anser att man ska fortsätta säga negerboll för "det har man alltid gjort" ni kan tänka om! det är väl knappast ett smart argument? man har agat barn i alla år oxå men det är väl knappast rättfärdigat att göra för det?
och ni som anser att man kan säga negerboll för att man säger vitlök tänker inte heller så långt, vit är en färg som används i många samanhang, neger är knappast en färg.. så varför ens göra den jämförelsen? bara löjligt
Om en enda människa slipper känna sej kränkt är det inte värt att ändra sitt ordval för den personen då? Ibland känns det som att vissa inte ens VILL hjälpa till att göra världen lite bättre
De fik jag har varit på så står det inga namn intill några kakor. Men säger man att man vill ha en negerboll, vad tror ni att man får då???
Cissi24
Jag brukar beställa chokladboll,vad tror du jag får då??