• zoffelie

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.
    Upp till bevis
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
  • cissi24

Ja ,ja, Ni får säga vad ni vill. Men här säger vi negerboll.

• hillson

Anti75

Jo jag sjunger svenska nationalsången,viftar med svenska flaggor mm men det är inte att kränka någon..Det är inte invandrarna som vill att VI inte ska sjunga nationalsången det är vi själva som tror att nationalsången kränker..
    Invandrarna tycker däremot att vi är konstiga som inte är mer stollta över vårt land och inte firar nationaldagen med pompa och ståt...

Sen är det väl en jäkla skillnad på att sjunga nationalsången och bli kallad neger...

• Hannah76

Nu är det väl ändå så att inom grupper kan man säga ord som är nedlåtande, tex min man o hans kompisar kan kalla varann för svartskalle (säger inte att de gör det, men de kan)utan att någon tar illa upp, för de är invandrare hela högen o känt varann sen barnsben.

Att kalla någon för cp, bög eller vad det nu är är otroligt barnsligt o var väl något man lärde sig tidigt att man inte sa??

• saraseal

Anti75

vem har sagt något om det? innehåller nationalsången något kränkande mot svarthyade? varför ens göra den jämförelsen, neger är från första början ett skällsord och sen lägga ihop det med bollar är som du säkert kan räkna ut inte så frächt men om du vill lära dina barn det så fine, jag tror inte de möts med lika mycket respekt av de barnen som är uppväxta med chokladboll kommer att få, men det är ju min åskit

• Tinzu

Jag säger endast chokladboll eller "kalla den vad du vill" boll. Inte negerboll alltså.

• kikkan79

Vaddå det heter chokladboll.

Jag säger inte att det ska heta neger utan bara att det hetat så hela tiden och jag gillar inte alternativet choklad.

Finns väl ingen lag som säger att det heter choklad.

Jag fattar inte varför man måste hoppa på folk. Tråden handlade om vad vi säger inte vad som är rätt eller fel.

För hur vi än gör med alla lagar och regler, åsikter och uppfostran så är vi alla olika (tack och lov) och kommer att tycka olika också.

• Bojangles

Kickan: Är att säga negerboll en ståndpunkt?

• emzemz

Allt detta prat gör mig riktigt sugen på CHOKLADBOLLAR!!! Min sambo säger det andra ordet, är på honom jämt när han säger det att säga något annat istället. Men men, det är ju inpräntat hos vissa av oss.

• Anti75

Hillson.. Nu menar jag kanske inte just på nationaldagen utan just på skolavslutningar. Och då får de numera inte gå till kyrkan heller. Och varför inte då då? Jo för att det kan ju finnas nån som inte är troende o som tar illa upp...

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?