Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis
jag säger negerboll, inte för att kränka folk.
men jag har alltid sagt det och kommer alltid att göra det också.
det finns tillochmed i kokboken..
och varför får det inte heta negerboll?
jag tar inte illa upp om någon säger vitlök?
Detta börjar gå för långt, jag är trött på detta tjafs om vad man får säga och inte säga.
och vad som är rasism och inte rasism..
Jag säger i princip alltid negerboll. Är själv brun (på riktigt, inte solbränd:) och tar verkligen inte åt mig. Hört ngn enstaka som inte gillar ordet neger, om en vit säger de. Men kom igen, ett bakverk som hetat så, så länge de flesta kan minnas. Förstår inte riktigt hur man kan ta åt sig då faktiskt.
Undrar lite om kokböcker..Ni säger att det står negerboll i era kokböcker,jag har inte sett det förutom i min farmors gamla kokbok..Kanske dax att uppdatera era kokböcker..
Asylsökande med mjäll på.. Nä jag skoja faktiskt! Men jag valde för att jag alltid sagt det,inte för att kränka nån!! Absolut inte. O dessutom e ju negerbollar goda!
Slutade säga negerboll då jag fick barn tror jag Så för de heter det helt självklart "chokladboll", och de vet knappt vad "negerboll" är tror jag
Danbala..
Jag erkänner,är en riktig glädjeförstörare...
när det är familjen säger vi negerboll och är jag bland människor som skulle kunna ta illa upp eller där diskusionen varit livlig så anpassar jag mig och säger "afrikanska småkakor"