Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis
Kalla dem vad ni vill, men nu blav jag jätte sugen! Skall ta och göra dem ikväll, mmmmmmmums!
Är själv mörkhyad och bryr mig inte ett skit om vad andra säger.
Jag klickade iaf i svarsalt.
"Suck-Kalla den vad ni vill,vem f*n bryr sig?"
Däremot säger jag nog själv alltid chokladboll...
Men det är mer för att jag skulle börja skratta om jag kom in på ett fik och skulle säga:
Jag vill ha en negerboll
Det är mer andra som ursäktar sig när de råkar säga ordet negerboll, själv bryr jag mig inte alls.
Och scenen i Sunes sommar är ju grym...
När pappan ska säga till basketspelarna vad vi svenskar kallar "negerbollar".
Garvar lika mkt varje gång!!!
Jag sa negerboll förr, efetrsom alla gjorde det då, men nu har jag förstått bättre, och säger alltså chokladboll. Hur många procents choklad det är i bollen för att få kallas chokladboll är bara fjantigt, så det struntar jag fullkomligt i. Hur många procents "negrer" (som ni vill kalla det, använder alltså inte det ordet, men någon valde att missupfatta det i en annan tråd) är det i en negerboll då?
Det är väl inte den som säger det som ska/kan värdera om det ä rkränkande eller inte? Utan den som tar åt sig o blir sårad? Att använda sig av kränkande ord visar bara vilken ignorant människa man är.
En kompis son blev retad i skolan,barnen sprang efter honom på rasterna och kallade honom negerboll..Ännu en anldening att kalla det chokladboll och att lära sina barn att det heter chokladboll..
jag brukar säga afroamerikansk-boll
Jag säger negerboll,men inte för att kränka ngt folkslag utan för jag jag alltid sagt det.
Ngn frågade (tidigare i tråden) om i vilken kokbok det stått? Vi hade en äldre version av "sju sorters kakor" hemma. Har för mig att det stod i den.
Fattar inte varför mörkhyade tar illa upp. bakverket e ju supergott! Och jag säger faktiskt inte neger till de heller!
Anti75
Om du hade ett mörkhyat barn och det barnet blev retad i skolan för negerboll så är jag övertygad om att du skulle ta illa upp...