Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis
Jag säger negerboll,men inte för att kränka ngt folkslag utan för jag jag alltid sagt det.
Jag har aldrig kännt mig bekväm med att säga negerboll. Ingen i min familj har sagt det, men jag har hört vänner som använt det uttrycket. Själv säger jag alltid chokladboll.
Hur många gånger kan man ställa den här frågan på FL och varför?
Jag säger negerboll och kommer alltid att göra
jag säger negerboll... och de säger ja även när man ska fika ute... att jag vill ha en negerboll....
till och med fröknarna på min dotters dagis säger negerboll... fast dom ändrar sig efteråt å säger ehh ja menar chokladboll.....
Jag säger Negerboll, har alltid gjort och kommer alltid att göra.
För det första så finns inte dessa bollar där jag bor, och jag gillar inte choklad så jag talar oftast inte om det alls.
Jag har dock tidigare hört benämningen negerboll endast, och då om jag nämnde det så sa jag negerboll. Har slutat nu. Om nån blir kränkt för att jag säger negerboll så vill jag inte göra det, när det är så lätt att ubdvika.
Jag säger negerboll och så gör även mina barn och kommer också att fortsätta att säga de för så heter de och där med jämmt
Arraraks boll de är ju något helt annat de är ju arrarak i den och de är de ju inte i en negerboll
De är helt olika
Nä så handen på hjärtat vi kommer att säga de även i fortsättningen
Jag säger negerboll,men inte för att kränka ngt folkslag utan för jag jag alltid sagt det.
jag säger cocosboll eller chockladboll nån gång negerboll men det är sällsynt