Inlägg från: Zaria |Visa alla inlägg
  • Zaria

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

Säger inte negerboll,och kommer inte att lära mitt barn att säga det heller, blivit kallad neger & negerslav alldeles för många år i skolan för att jag skall tycka att det är okej.

• Zaria

cissi24 jag tror man får samma som om man sagt att man ville ha en chokladboll...

• Zaria

Att använda ordet negerboll och endå vara medveten om att man kränker många människor säger ju endå en hel del om den personen...

• Zaria

Buslotta: OJ,det var väl att ta i rätt rejält =)

• Zaria

Jag tycker man iaf kan respektera de som blir kränka oavsett om man tycker att hela grejen är löjlig själv...

• Zaria

Sweedie: Exakt,och oavsett vem blir kränkt om man säger chokladboll istället för negerboll?

Ingen...

• Zaria

Panzarlotta: Skillanden är ju att neger är ett kränkande ord...

Skall du jämföra korrekt så jämför vitlök med brunboll eftersom brun och vit är två neutrala ord.

Neger är ett skällsord,jämför negerboll med,mongobollar,fittbollar mm så får du "skällsordsbollar"

• Zaria

varför skall man envisas med att kalla folk saker som de blir kränkta av?

Är det okej att jag som blir kallad neger tex börjar kalla överviktiga för fetton och tycka att de får skylla sig själva eftersom de kanske trampar ner på de som är smala?

Ang hissa flaggan och sjunga nationalsången får du tacka politkikerna och nazisterna för som tagit över flaggan och nationalsången och gjort det till något fult.

• Zaria

Varför inte bara kalla svarta för svarta då?

Om nu neger är synonymt med svart, varför säger du inte att det är neger ute när det är mörkt,kallar svarta djur för negerdjur ,tar en kopp neger kaffe (svart kaffe) osv?

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?