Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?
Det här ska faktistk bli riktgit intressant,med tanke på hur många som skrev i förra tråden att dom INTE säger negerboll.Upp till bevis

Varför får man inte säga negerboll när man får säga vitlök??
Panzarlotta
Om du läser tråden så förstår du skillnaden på neger och vitlök..
Fast jag behöver inte läsa för att förstå skillnaden..
thomas & alex skrev att det mest verkar vara vita som bryr sig i denna fraga. sa nu maste jag skriva igen! av alla omrostningar som gjorts har pa fl, av 90% av inlaggen fran svarta manniskor eller manniskor som har barn med en svart person sager samma sak!!! ordet "neger" AR krankande! och inte ok vare sig man kallar en person for det i beskrivande syfte eller om man slanger pa -boll pa slutet!
fattar inte vad detta "bara vita som bryr sig" kommer ifran??? kanner inte en endaste svart person som tycker att ordet e ok! inte jag, inte ngn av mina vanner, inte ngn ur min svarta slakt (pappa svart). men snart borjar man bli trott att skriva i dessa tradar da folk helt klart ignorerar att vi ogillar detta ord! respektlost! sen skiter jag fullstandigt i om folk sager "jag menar inget illa, jag har alltid sagt sa!" om ett ord ar krankande sa ar det!
Sweedie: Exakt,och oavsett vem blir kränkt om man säger chokladboll istället för negerboll?
Ingen...
sweedie>vad jag menade var att det verkade bara vara vita som tycker att det är ett kränkande ord.. Inte att det är enbart vita som bryr sig om vad man säger eller inte. För alla mörka jag känner har inget emot att folk säger negerboll.. Men det är ju olika från person till person och man kan ju inget göra åt vad andra tycker, tänker eller känner. Jag skriver bara vad jag tycker och hur min uppfattning är. Sen om andra tycker det är rätt eller fel kan jag inget göra åt.
tomas och alex:
www.familjeliv.se/Forum-5-74/m10758720.html
Zaria>Självklart ska man respektera de som blir kränkta,det har jag aldrig sagt något om. Men jag har alltid sagt negerboll och har aldrig haft någon i min umgängeskrets som tagit illa upp och det har därför har jag fortsatt att sagt det.
danbala>tackar tackar
I detta sammanhang har jag en seriös fråga till Sweedie som tydligen bor i USA. Fråga: Heter det ordagrant "NEGER" i US ?
Vänliga hälsningarfån en som aldrig varit just där-
.
Jag skulle kunna ha röstat på en massa olika... :/ Hursomhelst, säger chokladboll, tycker det är helt onödigt att säga negerboll.