JohnG skrev 2006-07-08 21:18:07 följande:
Jag är femton år gammal, och inte ens min ultraliberale NO-lärare hävdar att foster får känsel i vecka sexton. Mats är väl närmare 40, om jag minns rätt. har det med saken att göra?Dom som säger att dom inte blir berörda är dom som blir mest berörda, dessutom handlar detta om att få folk att bli illamående inför aborter- inte få dem att minnas bilderna. om du någon gång ser en film (ok, inte samma effekt, men som exempel) om skadorna som man får av rökning (med bildbevis), så kanske du glömmer filmen efter ett tag; men effekten kan sitta kvar. När en vän sedan frågar om du vill ha en cigarett så kan rökning direkt associeras som negativt för dig, och du tackar nej. Och hur mycket kraftigare är inte ett mördat foster än en skadad lunga?
Stopp ett tag!!!
I tråden Abortlastbilar skrev du följande:
"Ehrm, känseln uppstår i vecka åtta. hjärnan utvecklas i vecka 6, hjärtat börjar slå efter 25 dagar, fingrarna i vecka sju, benen i vecka fyra, alla organen är i funktion i vecka 10 och finns i vecka fyra... vad snackar du om?"
Menar du att du nu vill dementera det eller hur ska jag tolka det?
Mitt råd till dig John ÄR fortfarande att du behöver kött på benen när det gäller embryologi.
Det finns bra litteratur som sagt i ämnet LÄS det!
Sedan tror jag att er aktion och de kunskaper ni båda visar upp i bl.a. detta forum inte leder till att folk blir äcklade av abort utan istället får upp ögonen för VAD antiabortpropaganda innebär.
Så som jag skrev tidigare. Fortsätt kuska land och rike runt