MatsS skrev 2006-07-07 15:19:33 följande:
Morula och Sheyla,jag har nu varit i kontakt med CBR (som har copyrighten på abortbilderna vi diskuterar). Planned parenhood (PP) anklagade CBR för de saker ni nämner. CBR skickade då all relevant information till PP och hotade att stämma PP om de upprepade sina falska anklagelser. (För att man ska kunna vinna en rättegång i denna sak måste det kunna bevisas att motparten MEDVETET spred falsk information. Därav CBR:s info-utskick till PP.) Därefter har PP som organisation inte återupprepat sina anklagelser. CBR ser gärna att det sker så att man kan stämma PP.CBR har varit i domstol vid två tillfällen. Vid båda tillfällena är det CBR som tagit initiativet och stämt dels ett univerisit och dels polisen. Inget av detta hade med bilderna att göra.Så jag tror det blir svårt att få fram den juridiska dom ni talar om. Mig veterligen har det inte varit något domstols-case i frågan. Men ligg gärna på och begär att få domen från era amerikanska kontakter. Personligen tror jag ni gått på en nit. Jag tror att det är PP juridiskt oprövade anklagelser ni snappat upp. Men rätta mig gärna om jag har fel på den punkten.Angående den sena aborten i filmen choice blues (som också ligger på vår hemsida) ¨så är det en riktig abort. Allt filmmaterial + bilder kommer från abortkliniker. Man går inte till en abortklinik för att man fått missfall.Mitt tips är att ni väntar med era anklagelser tills ni har dokumentet i handen. Då kan vi ta upp den här tråden igen.
Jag väntar som sagt med spänning på domen.
Nej och det handlar inte om PPs oprövade anklagelser utan detta handlar om rättegång I domstol.
Visst kan kvinnor gå till vad ni kallar "abortkliniker" för missfall. Dessa kliniker är inte alltid renodlade "abortkliniker" eller abortionmills
Många är även vanliga KK som erbjuder allt ifrån mödravård, preventivmedel, behandlingar, aborter OCH förlossningar.
Så rent objektivt behöver det inte alls handla om en abort- även om man nu påstår att det gör det. Det kan lika väl handla om intrauterinfosterdöd eller en prematurfödsel.