MatsS skrev 2006-07-07 00:59:17 följande:
Morula Ailith,så bra att du tar upp frågan om våra bilder. Jag försökte hitta den tråden men misslyckades. Under vilken huvudrubrik finns den? Visst var det du som påstod att våra bilder var fejkade eller något i den vägen? Om det var du så kan du vara så vänlig att förklara vad du menar. Är det din egen spekulation eller har du hört det från någon källa du bedömer som trovärdig? I så fall vilken?
Tråden du refererar till är borttagen.
Visst jag förklarar gärna hur jag menar
Som jag skrev tidigare så har jag hållit på med abortfrågor sedan 96. Jag ingår bl.a. i en samverkansgrupp med ob/gyns från bl.a. US, Sverige och UK.
Genom den gruppen så har jag också kommit i kontakt med kollegor i US och en av mina väninnor där berättade att huvudorganisationen blivit dragen inför rätta och att det där medgavs att bilderna var fotomontage och att informationen på sidan kunde anses vara vinklad. Vidare uppgav hon att flertal obgyns hade vittnat om att bilderna inte visade foster i de veckor de påstog sig visa. Bl.a. slog rätten ned på de bilder av foster som finns på CBRs hemsida där samma foster lagts på olika typer av mynt och då sidorna också översatts till diverse språk (Du vet säkert vilka bilder jag menar.) att dessa bilder var fotomontage och manipulation.
Man slog även ner på en abortvideo som påstods visa abort. Det man då reagerade på var inte den tidiga aborten utan att det mitt i allt visades ett foster någonstans mellan 20-24 veckor, give and take, och att det inte behövde visa en abort utan kunde lika väl handla om intrauterin fosterdöd eller en prematurförlossning.
Jag har bett väninnan skicka domen till mig- för jag är nyfiken!
Jag kommer sedan att scanna in den och lägga ut den så att den finns att läsa.