Inlägg från: mjukisvicki |Visa alla inlägg
  • mjukisvicki

Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion

jag är så glad att vi har det här i sverige att man kan få göra abort.
    men sådana där lasbilar vill jag inte se.
    och aboslut inte att min son ser.

jag anser inte att det är ett barn. när man gör abort vilket normalt sätt är upp till 12 veckor efter det måste socialstyrelsen bestämma.

• mjukisvicki

maria20 hahah bra sagt!!

ja´´

• mjukisvicki

jag tycker det är bra att valet finns men jag tycker inte att man ska använda det som ett p-medel.. jag har en kompis som blev gravid och hon hade precis kastat ut killen sin och var inte redo(jag var i samma sits för tre år sedan) men hon valde att inte behålla. jag valde att behålla. jag har inte ångrat en dag av mitt val men det har inte min kompis heller så jag tycker det är bra att det finns.

• mjukisvicki

därför att jag gillar att sticka huvudet i sanden. jag tycker det är bra men jag vill inte se när dom gör det eller se bilder på det.
    samma med kött. älskar kött men vill inte se när de slaktas

• mjukisvicki

jaja tack och lov har jag inte sett dem.

fattar inte hur dom tänker som åker runt med dem heller.

vårat samhälle är så upplyst ändå idag när det gäller sex och aborter. behöver inte få det slängt i ansiktet på det viset oxå.

• mjukisvicki

jo visst men då ska det väl kunna diskuteras på ett vettigt sätt inte skicka ut lastbilar med bilder ingen vill se? eller?

• mjukisvicki

huvva. alltså det är inte barn. ett barn är det kanske efter v 18 men vid v12 så är det inte ett barn.
    jag väljer att se det så här att det finns så mycket barn ändå i världen som inte är välkommna någon stans. i minst hälften av alla fall hade barnen mått bättre om mamman hade gjort abort.
    jag tycker att mamman gör det lilla fostret en tjänst och sig själv om hon vet att hon inte klarar av att ta hand om det

Svar på tråden Detta var det värsta jag sett - Anti-abortaktion